اجتماعی و فرهنگی

تأمین اجتماعی هیچ سهمی در شرکت دخانیات ندارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی‌محمد همتی در دومین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که با محوریت سند ملی دیابت برگزار شد، اظهارداشت: دیابت به سرعت در جامعه ایرانی رو به افزایش است و بیش از ۵۰ درصد این بیماران هنوز ناشناخته هستند.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی همواره در راستای پیشگیری از بیماری‌ها حرکت کرده و نگرش پیشگیرانه داشته است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی درباره همکاری سازمان تأمین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت افزود: با وجود آنکه در حوزه سلامت پایداری منابع وجود ندارد و بیشتر به مصارف و تعرفه‌ها توجه می‌شود تا منابع، اما سازمان تأمین اجتماعی همو.اره در اجرای این طرح در کنار وزارت بهداشت بوده و با همه توانش به این طرح کمک کرده است. 

همتی افزود: در اجرای طرح تحول سلامت برآورد مالی نداشت و بسیاری از بودجه‌های پیش‌بینی شده از جمله یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل محقق نشد.

وی عنوان کرد: درباره تجمیع بیمه‌ها، قطعاً سازمان تأمین اجتماعی با این پیشنهاد مخالف است به خصوص اینکه در قانون برنامه توسعه پنجم، سازمان تأمین اجتماعی از تجمیع بیمه‌ها مستثنی شده بود و در تدوین برنامه ششم نیز نمایندگان مجلس با تجمیع بیمه‌ها مخالفت کردند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون سهم ۹، بیست و هفتم از حق بیمه کارگران را برای سلامت و درمان آنها هزینه کرده است و مسئولیت خود را در این حوزه به طور کامل انجام داد.

همتی تصریح کرد: درباره سهامدار بودن این سازمان در شرکت دخانیات نیز باید گفت این موضوع سخنی است که از سر بی اخلاقی در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی سهامدار دخانیات نیست.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های تابعه سازمان بازنشستگی کشوری سهامدار شرکت دخانیات است که در یک مقطع زمانی محدود به مدت ۶ ماه مسئولیت اداره این شرکت را به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و بعد از آن نیز به جایگاه اولیه خود بازگشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا