استان

ستادی که هنوز دست از «تبلیغ» نکشیده است/ با جوانان کارها دشوار نیست

ستاد انتخاباتی »حسین وزیری» بعد از رقابت‌های دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نه تنها تعطیل نشده که با تبلیغ و بر و بیای جوانان هر روز نیز پرشورتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد آن هم با شعار «با جوانان کارها دشوار نیست» البته فعالیت‌ها این بار رنگ و بوی دیگری دارد «تلاش تا شکست کرونا…».

ستادی که هنوز دست از «تبلیغ» نکشیده است/ با جوانان کارها دشوار نیستبه گزارش شوراآنلاین، اقدامات جهادی و مردمی از اوایل انقلاب چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در بحران‌های مختلف همواره کمک‌حال نظام برای حل بسیاری از مشکلات بوده است، یکی از مهمترین ارکان تفاوت مدیریتی جمهوری اسلامی با دیگر کشورها در مدیریت بحران‌ها مسئله حضور و نقش جدی مردم است به طوری که این پشتوانه عظیم همواره پای کار بوده و در مشکلاتی که پیشرفته‌ترین کشورها نیز توانایی مدیریت آنها را ندارند به کمک آمده است.

مردم شهرستان‌های رزن و درگزین نیز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه بحران‌های کشور یار و مددکار نظام و همنوعان خود در کشور بوده‌اند، در بحران کرونا نیز که با تمام مشکلات و بحرانها تفاوت اساسی و جدی دارد نیز از همان لحظات ابتدایی بروز بیماری، حرکت‌های مردمی در شهرستان آغاز شده و همچنان در قالب اقدامات جهادی ادامه دارد.

سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدامات مردمی علیه کرونا برای کمک به مردم که به عنوان یک ترویج امر به معروف بیان شد نشاندهنده رضایت ایشان از اینگونه اقدامات بود؛ یکی از مصادیقی که رهبری فرمودند «فعالیت بانوان نهاوندی برای کمک به دوخت ماسک بود»  و مصداق دیگر «نامزد حزب‌اللهی که پس از رای نیاوردن ستاد انتخاباتی خود را به پویش مبارزه با کرونا تبدیل کرده است».

نامزدهایی که در سطح کشور دست به چنین اقدام خداپسندانه‌ای زده‌اند می‌توانند ده‌ها نفر یا بیشتر باشند مانند نامزدی در ارومیه و یا نامزدی در شیراز که با وجود رای نیاوردن شروع به فعالیت برای مقابله با بیماری کرده‌اند، اما یکی دیگر از مصادیق این بیانات پرافتخار را می‌توان یکی از کاندیداهای شهرستان رزن و درگزین برشمرد که با وجود عدم راهیابی به بهارستان آن هم با اختلاف کم رأی، جوانان و اعضای ستاد خود را برای پویش مقابله با بیماری کرونا سازماندهی کرده است.

جوانان سردرود و دمق که در ستاد انتخاباتی نامزد مورد حمایت خود فعال بودند با مدیریت و سازماندهی مدیران ستاد و این نامزد انتخاباتی یعنی «حسین وزیری» شروع به انجام فراخوان و جلب و جذب حمایت‌های مردمی و خیرین منطقه برای مقابله با کرونا کردند.

منطقه سردرود و شهر دمق نخستین نقطه در شهرستان رزن و درگزین بود که این اقدامات به صورت سازماندهی شده آغاز شد، جوانان این شهر که در ستاد انتخاباتی نامزد مورد حمایت خود در حال فعالیت بودند با مدیریت و سازماندهی مدیران ستاد و این نامزد انتخاباتی یعنی «حسین وزیری» شروع به انجام فراخوان و جلب و جذب حمایت‌های مردمی و خیرین منطقه کردند.

فعالیت‌های انتخاباتی و رقابت‌ها جای خود را به تلاش برای خرید، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های بهداشتی در شهرستان داد و حرکت و جریان خیر و خداپسندانه ایجاد کردند که همچنان نیز ادامه دارد، کمی بعدتر این اقدام تبدیل به پویش گسترده کمک به مقابله به بیماری کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌دیده از این بیماری شد.

«رضا عباسی» از نخستین کسانی که در این پویش شروع به فعالیت کرده و قبل از بیماری کرونا به عنوان فعال ستاد انتخاباتی «حسین وزیری» در شهر دمق در حال فعالیت بود در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نخستین حرکت‌های مردمی در جهت مقابله با بیماری کرونا و توزیع محموله‌های ضدعفونی‌کننده توسط حسین وزیری و پویش مردمی مبارزه با کرونا آغاز شده است.

در طول آغاز فعالیت ستاد و پویش مردمی مقابله با کرونا در سردرود و دمق که همه جریان‌های سیاسی در آن فعالند هزاران بسته بهداشتی و ۱۰۰ بسته معیشتی در سردرود توزیع شده است.

وی با بیان اینکه پس از اتمام انتخابات و مشکلات پیش‌آمده به علت کرونا مدیریت ستاد انتخاباتی آقای وزیری تصمیم بر سازماندهی جوانان برای اقدامات جهادی و مردمی گرفت گفت: با این سازماندهی ابتدا سیدمهدی شریفی به عنوان مسئول پویش معرفی شد و مکان سابق ستاد انتخاباتی حسین وزیری به عنوان مرکز اقدامات جهادی انتخاب و کار بسته‌بندی مواد ضدعفونی و بهداشتی آغاز شد.

سید مهدی شریفی مسئول پویش ستاد مردمی مقابله با کرونا در سردرود نیز گفت: در طول آغاز فعالیت ستاد و پویش مردمی مقابله با کرونا در سردرود و دمق که جمعی از جوانان ستاد انتخاباتی و همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در آن در حال فعالیت هستند هزاران بسته بهداشتی و ۱۰۰ بسته معیشتی در سردرود توزیع شده است.

وی افزود: تمام خانوارهای سردرود با کمک خیرین، مردم عزیز و با همت جوانان بسته های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک دریافت کرده‌اند.

مسئول پویش ستاد مردمی مقابله با کرونا در سردرود خاطرنشان کرد: هدف اول ما کمک به مردم شهر دمق برای مقابله با کرونا بود اما وقتی سخاوت خیرین و اشتیاق جوانان برای کمک به مردم را دیدیم فعالیت‌ها گسترش یافت و علاوه بر شهر دمق و روستاهای بخش سردرود به بخش مرکزی شهرستان رزن نیز کمک‌هایی ارسال کردیم.

ارزش کمک‌های مردمی در قالب توزیع بسته‌های بهداشتی و سبدهای غذایی بیش از ۲۴۵ میلیون تومان بوده است.

وی ارزش کمک‌های مردمی چه در قالب توزیع بسته‌های بهداشتی و چه برای سبدهای غذایی را بیش از ۲۴۵ میلیون تومان عنوان کرد.

حسین وزیری از نخبگان فرهنگی و سیاسی رزن نیز در مورد سازماندهی جوانان ستاد انتخاباتی خود برای راه‌اندازی پویش مردمی مقابله با کرونا گفت: پس از انتخابات و کمیاب شدن مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در سراسر کشور طی مشورت با دوستان به خصوص برادر عزیز سید حسن مصطفوی دیگر نامزد انتخاباتی به این نتیجه رسیدیم که باید برای شهرستان مواد ضدعفونی‌کننده تهیه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت جوانان فعال در ستاد می‌تواند صرف اقدامات جهادی و در راستای کمک به ساماندهی امور و تقویت نظام اسلامی باشد گفت: در همین راستا با کمک خیرین و رزنی‌های مقیم مرکز و همت جوانان فعال پویش مقابله با کرونا با محوریت جوانان متدین و انقلابی ایجاد شد.

مسئول پویش ستاد مردمی مقابله با کرونا در سردرود با اشاره به اینکه رفع مشکلات مردم و تقویت جایگاه نظام اسلامی در نزد مردم مهمترین ایده و هدف از این اقدام بود ادامه داد: در همین راستا تمام ظرفیت و اعضای ستادها و جریان‌های انقلابی پای کار آمدند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول بیش از ۲۰ هزار لیتر محلول استاندارد و ۳ هزار ماسک مورد تایید دستگاه‌های بهداشتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده معتبر کشور توسط خیرین تهیه و با کمک معتمدین و نیروهای انقلابی در دو مرحله به مجموعه بهداشتی و امدادی در شهرستان تحویل شد.

یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر محلول‌های بهداشتی تهیه و با کمک نیروهای جهادگر در سطح روستاها نیز توزیع شد.

وزیری با بیان اینکه در آن روزها حتی در مرکز کشور نیز مواد بهداشتی و ماسک کمیاب و به قیمت بازار سیاه تهیه می‌شد اضافه کرد: در چنین شرایطی یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر محلول‌های بهداشتی تهیه و با کمک نیروهای جهادگر در سطح روستاها نیز توزیع شد.

مسئول پویش ستاد مردمی مقابله با کرونا در سردرود توزیع ۳۰ هزار بسته بهداشتی در شهرستان رزن و بخش سردرود توسط پویش مردمی مقابله با کرونا را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات و نتایج مثبت پویش احساس امنیت روانی و آرامشی بود که مردم از حضور نیروهای جهادی و حاکمیت هنگام روزهای سخت در کنار خود احساس کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبری و دستور ایشان برای ایجاد رزمایش بزرگ کمک مومنانه و مواسات تاکید کرد: با وجود برخی کم‌لطفی‌ها به علت نگاه‌های سیاسی، در راستای لبیک به دستور ولی امر مسلمین با همیاری خیرین و معتمدین در هر سه منطقه رزن، درگزین و سردرود اقداماتی برای کاهش مشکلات اقشار آسیب‌دیده شروع شده که از این بابت خدا را شاکریم.

با دستور رهبری تمام توان خود را با همراهی اقشار مختلف مردم به کار خواهیم بست تا محرومان و اقشار آسیب‌دیده در کشور شرایط بهتری داشته باشند.

وزیری با بیان اینکه جوانان انقلابی در هر سه منطقه جانانه پای کار آمده‌اند تا مردم احساس تنهایی نکنند ادامه داد: ما با دستور رهبری تمام توان خود را با همراهی اقشار مختلف مردم به کار خواهیم بست تا محرومان و اقشار آسیب‌دیده در کشور شرایط بهتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات جهادی و مردمی که این روزها در کشور با کمک و همراهی جوانان و خیرین شکل گرفته است بار دیگر قدرت ایمان و حرکت‌های مردمی را نمایان کرده و این همان نمونه‌ای از تکیه بر توان و قدرت ظرفیت‌های داخلی کشور است.

مسئول پویش ستاد مردمی مقابله با کرونا در سردرود افزود: در حالی که سران غرب در جریان کرونا بیش از گذشته آبروی نداشته خود را از دست داد و سیستم درمانی ابرقدرتی چون آمریکا دست به دزدی ماسک زد در ایران اسلامی حرکت‌های مردمی و جهادی ریشه گرفته از مکتب الهام‌بخش انقلاب اسلامی سعی در کاهش کاستی‌ها و مشکلات مردم دارد.

وی گفت: از آنجا که شعار انتخاباتی بنده در انتخابات این بود که «با جوانان کارها دشوار نیست» در این اقدام نیز با تکیه به جوانان توانستیم هرچند اندک از مشکلات مردم بکاهیم و امیدواریم هر چه سریعتر این ویروس منحوس ریشه‌کن شود.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا