شورای شهر

پاسخ شورای شهر به اعتراض‌ فرمانداری درباره بودجه شهرداری

عضو شورای شهر تهران درخصوص اعتراض فرمانداری درباره بودجه ۹۹ شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شوراآنلاین، موضوع بررسی اعتراض هیأت تطبیق درباره بودجه ۹۹ شهرداری تهران در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظراتی در این زمینه مطرح کردند.

سیدحسن رسولی در مورد این موضوع اظهار داشت: فرمانداری تهران متن مصوب شورا را مغایر با اختیارات و شرح وظایف مندرج در اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران دانسته است.

وی افزود: سابقه تصویب این بند در بودجه سال ۹۸ است که مورد اعتراض فرمانداری قرار نگرفته بود. همچنین تبصره بند ۳۰ماده ۸۰ قانون شوراها مصوب سال ۵۸ این الزام را به عنوان قانون بالادستی به صراحت لازم‌الاجرا اعلام کرده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیش از این پیش‌بینی موضوع امضاء اسناد مالی توسط قائم‌مقامان ذی‌حساب در اصلاحیه مصوب اساسنامه نمونه سازمان وابسته شهرداری تهران که به تأیید وزیر کشور نیز رسیده صورت  پذیرفته و از این حیث  حکم مربوطه مغایر با اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه در راستای ماده ۳۹ برنامه سوم توسعه شهر تهران شهرداری تهران موظف شده نسبت به تخصیص اعتبارات آن دسته از فعالیت‌هایی که مرتبط به کمیسیون‌های تخصصی است با تشکیل کارگروه ویژه اولویت انتخاب و اجرای پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهد گفت: هیأت تطبیق فرمانداری تهران البته این تکلیف را مغایر با ماده ۸۰ قانون دانسته است که این اعتراض وارد نیست و در ماده ۳۹ برنامه سوم که تأییدیه هیأت تطبیق فرمانداری را دارد این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است.

وی درباره اعتراض به بند یک تبصره ۴۰ بودجه ۹۹ نیز اظهار داشت: هیأت تطبیق فرمانداری تهران با اشاره به مواد ۲۹ قانون نوسازی و عمران شهری شهرداری‌ها به خصوص تبصره یک ماده ۲، این تبصره را مغایر دانسته است که شورای شهر این اعتراض را وارد نمی‌داند.

این عضو شورای شهر تهران درباره اعتراض به ماده ۳۷ بودجه نیز گفت:‌اگر این اعتراض را بپذیریم در زنجیره مالی و معاملاتی حوزه شهری اختلال جدی ایجاد خواهد شد لذا پذیرفتنی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا