اجتماعی و فرهنگی

۲۳درصد خودروهای وارده به محدوده طرح ترافیک فاقد مجوزند

به گزارش شورا‌آنلاین، مصطفی قنبرنژاد با بیان این که مخدوش کردن پلاک به هر دلیل و عنوانی جرم محسوب می شود، گفت: همانطور که می بینیم پلیس با تخلفات و جرم فاحش رانندگان مجرم برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه محدوده مرکزی شهر، ظرفیت پذیرش تعداد مشخصی خودرو را دارد و ورود هرگونه بار ترافیکی اضافی به این محدوده باعث ایجاد تراکم و بروز مشکلات در تردد می شود، بیان کرد: در زمانی که کنترل محدوده توسط عوامل انسانی انجام می شد روزانه بیش از ۱۵۰ هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را شاهد بودیم. این در حالیست که طی۵ سال اخیر با مکانیزه شدن تمامی مبادی ورود و خروج محدوده طرح ترافیک به دوربین های ثبت تخلف شاهد کاهش چشمگیر ورودهای غیر مجاز به محدوده شدیم. به طوری‌که اکنون پس ازگذشت بیش از ۵ سال کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک روزانه ۳۰ هزار تخلف از طریق دوربین های ثبت تخلف، ضبط می شود.

وی  گفت: برابر آمار شرکت کنترل ترافیک شهر تهران روزانه بالغ بر ۱۵هزار تخلف در محدوده طرح ترافیک مربوط به ورود غیرمجاز خودروی پلاک مخدوش است. این در حالیست که پوشاندن پلاک به هر نوع و با هر ترفندی جرم محسوب می شود و عوامل نیروی راهور و پلیس باید با مجرمان برخورد کنند به همین منظور بنا بر اعلام پلیس راهور جریمه خودروهای پلاک مخدوش افزایش یافته است.

به گفته قنبرنژاد آمار تخلفات محدوده زوج و فرد نیز متفاوت است، در حالی که روزانه بیش از ۲ میلیون خودرو در محدوده مذکور تردد دارند،   بالغ بر ۸۰  هزار ورود غیر مجاز اعم از پلاک مخدوش و ورود غیر مجاز به محدوده زوج و فرد ثیت می شود.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک تصریح کرد: سقف ارم های روزانه و هفتگی ۴۰ هزار فقره بوده و دیگر هیچ توجیهی برای مجرمان و متخلفان وجود ندارد که ارم روزانه و هفتگی در دسترسشان نیست و تخلف می کنند. چرا که به منظور رفع نیازهای ضروری همین شهروندان آرم های روزانه و هفتگی از طریق سامانه شهرداری تهران، تلفن گویا و نرم افزارهای هوشمند قابل خریداری است لذا تخلف فاحش رانندگان دلیل واضح ارتکاب جرم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا