استان

ابتکار شورای عالی استان ها در بحبوحه شیوع کرونا/ ارکان نظام از تجربه شورای عالی استان ها در برگزاری ویدئو کنفرانسی جلسات بهره برداری کنند

بیست و نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با ابتکار هیات رئیسه و دبیرخانه این شورا برای نخستین بار در کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی اتسان ها، عبدالرحیم کرکه آبادی رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها با اعلام این خبر گفت: برگزاری این اجلاس به صورت ویدئو کنفرانسی تجربه جدیدی بود که با حضور حداکثری اعضای شورای عالی استان‌ها از سراسر کشور بدست آمد.

وی با بیان اینکه در این اجلاس بیش از ۵۰ نفر از اعضای شورای عالی استان‌ها به صورت آنلاین حضور داشتند گفت: قریب به ۳ ساعت اعضای محترم بر روی دستورات جلسه مذاکرات کارشناسی انجام دادند که خروجی آن ۵ مصوبه بود که تصویب دستور العمل اجرایی اقدامات هماهنگ شوراهای اسلامی، شهرداری ها و دهیاری ها جهت پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرها و روستاهای سراسر کشور مهمترین مصوبه این جلسه بود.

وی افزود: طرح اصلاح بند ۳ قانون اصلاح مواد ۲و ۴ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل شورای عالی انرژی کشور، طرح یک فوریتی شیوه نامه ضوابط و چگونگی تاسیس ‌و فعالیت فراکسیون‌های شورای عالی استان ها، کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و‌فناوری شورای عالی استان ها و کلیات طرح دستورالعمل نحوه تحلیف شهرداران و دهیاران از دیگر مصوبات این اجلاس بود.

کرکه‌آبادی در پایان یاد آور شد در شرایط فعلی که عزم ملی در راه پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا به کار گرفته شده می توان از تجربه شورای عالی استان ها در برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانسی در تمامی ارکان نظام بهره گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا