استان

رئیس کمیسیون سلامت شورای عالی استان‌ها: دستگاه­های نظارتی مانع سوءاستفاده سودجویان از احتکار اقلام ضروری مقابله با کرونا شوند

جهانبخش با اشاره به گسترش ویروس کرونا در کشور، گفت: امیدوارم دستگاه‌های نظارتی در بخش‌های مختلف نسبت به کنترل شرایط و جلوگیری از احتکار اقلام موردنیاز و ضروری مانند ماسک توسط سودجویان و سایر سوءاستفاده‌ها، اقدام مؤثری داشته باشند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، کیانوش جهانبخش نماینده استان هرمزگان و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست، خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان‌ها افزود: با اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر وجود بیماری کرونا در قم و اعلام شرایط ویژه، ضروری است که علاوه بر کنترل ورود و خروج مسافر از مرزهای کشور، نسبت به ایجاد تمهیدات لازم برای کنترل ورودی‌های درون کشور هم ضروری به نظر می‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به فصل مناسب آب و هوایی، استان هرمزگان یکی از مناطق ویژه‌ی مسافر پذیری است که مسافرت و مهاجرت بسیاری را شاهد هستیم به همین دلیل از دانشگاه علوم پزشکی تقاضا می‌کنم نسبت به این موضوع تمام توان خود را به کار ببندد و سایر دستگاه‌ها نیز مکلف هستند، تمامی امکانات موردنیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهند و با دانشگاه علوم پزشکی، نهایت همکاری را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: از مردم فهیم هرمزگان هم تقاضا دارم در این شرایط حساس ضمن حفظ خونسردی و پرهیز از رفتار غیرمسئولانه و عدم توجه به شایعات، نسبت به رعایت نکات بهداشتی فردی و اجتماعی که توسط مراجع صلاحیت‌دار پزشکی اعلام‌شده، اقدام کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم دستگاه‌های نظارتی در بخش‌های مختلف نسبت به کنترل شرایط و جلوگیری از احتکار اقلام موردنیاز و ضروری مانند ماسک توسط سودجویان و سایر سوءاستفاده‌ها، اقدام مؤثری داشته باشند.

جهانبخش با اشاره به اینکه بهترین روش برای عبور از این بحران همان رعایت نکات ایمنی و بهداشتی است، اضافه کرد: از مجلس و دولت انتظار داریم بودجه مناسبی جهت تکمیل فرآیند آگاه‌سازی و پیشگیری در نظر بگیرد تا کشور متحمل هزینه‌های بسیار سنگین و جبران‌ناپذیر جانی و مالی نشود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست، خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان‌ها به ایسنا گفت: از طریق شورای عالی استان‌ها هم پیگیر خواهیم شد تا نقشه راه مناسبی جهت اجرا در مدیریت‌های شهری و روستایی تدوین و تصویب کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا