شورای شهرصفحه اصلی

نایب رییس شورای شهر تهران: لزوم اطلاع‌رسانی شفاف در خصوص ویروس کرونا/ نمایندگان منتخبان به سوگند خویش پایبند باشند

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در غیاب محسن هاشمی ریاست دویستمین جلسه علنی شورا را بر عهده داشت، در ابتدای نطق پیش از دستور خود با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تشکر از مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات گفت: ضمن تبریک به منتخبان این انتخابات امیدواریم نمایندگان منتخب در دوران فعالیت‌ به سوگند خویش پایبند بوده و با رعایت موارد مندرج در قانون اساسی، در گفته‌ها و نوشته‌های خود استقلال کشور، امنیت ملی و تامین منافع مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

به گزارش شوراآنلاین، عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی و دیپلماسی کشور گفت: در حال حاضر مردم ما در داخل کشور با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی دست به گریبان هستند. همچنین در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی نیز نیازمند تدبیر هستیم که باتوجه به درهم‌آمیختگی دو مقوله اقتصاد داخلی و دیپلماسی و سیاست خارجی امیدواریم این منتخبان بتوانند رسالت خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ادامه افزود: شصت و هفت سال پیش در روز هفتم اسفندماه سال ۱۳۳۱، لایحه استقلال کانون وکلا با پیگیری و پافشاری‌ زنده یاد دکتر محمد مصدق به تصویب رسید، لذا هفته اول اسفندماه، هفته وکیل مدافع و هفتم اسفند روز وکیل نامگذاری شده است.

عضو حقوقدان شورا ادامه داد: بنابراین جا دارد به همین مناسبت هفته وکیل مدافع و هفتم اسفندماه، روز وکیل مدافع را به تمامی وکلایی که رسالت خود را دفاع از حق و جلوگیری از ظلم می‌دانند تبریک بگوییم.

امینی با اشاره به مشارکت تعداد قابل توجهی از وکلای دادگستری در حوزه مدیریت شهری و در راستای رسالت حفاظت از حقوق مردم در شهردادی افزود: امیدواریم استقلال وکلا که امری اجتناب‌ناپذیر برای حضور بی‌طرفانه و عادلانه وکلا در پرونده‌ها و دفاع از حقوق موکلین خود است همچنان و بهتر از گذشته تضمین و تامین گردد.

سید ابراهیم امینی در ادامه فرا رسیدن پنجم اسفندماه، روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، دانشمند بزرگ کشورمان و روز مهندس را به جامعه مهندسین کشور و اعضای مهندس شورای اسلامی شهر تهران و مهندسان شاغل در بدنه مدیریت شهری تهران تبریک گفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اظهار تاسف از ورود ویروس کرونا به کشور و آمار نسبتا بالای مرگ و میر و بیماری ناشی از این ویروس ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت به درستی رسالت خود در زمینه مقابله با این ویروس را ایفا نماید.

امینی ادامه دارد: مدیریت شهری نیز به ویژه باتوجه به رسالتی که در زمینه جابجایی شهروندان توسط حمل و نقل عمومی دارد در این چند روزه تلاش خود را به کار بسته تا باتوجه به وظیفه‌ای که در حوزه مدیریت شهری کلانشهر تهران بر عهده دارد در کنار وزارت بهداشت از نگرانی‌های شهروندان در این زمینه بکاهد.

وی افزود: شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط در حوزه مدیریت شهری باید راه‌کارهایی که بر اساس آنان استفاده از حمل و نقل عمومی منجر به گسترش شیوع این ویروس نشود را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

عضو شورای شهر ادامه داد: لازم است شرکت شهر سالم تمامی امکانات فنی و نیروی انسانی خود را جهت کمک به مردم در شرایط فعلی قرار دهد.

نایب رئیس شورای شهر گفت: امیدواریم سازمان زیباسازی شهر تهران همچنان که تاکنون این کار را انجام داده است به آگاهی و رشد فرهنگی مردم برای مقابله با این ویروس کمک کرده و شاهد ریشه‌کنی این ویروس در کشور باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان از مدیریت شهری خواست تا همچنان‌که شورای پنجم در تمامی امور خود شفافیت را سرلوحه امور قرار داده است، در زمینه این ویروس نیز ضمن جلوگیری از وارد آوردن اضطراب و نگرانی بی‌مورد به شهروندان، با مردم شفاف سخن بگوید و شفافیت در اطلاع‌رسانی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا