شورای شهرصفحه اصلی

بررسی اعتراضات مردم درباره زیرگذر استاد معین و برکناری شهردار منطقه ۹ در جلسه هم اندیشی شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: کمیسیون حقوقی شورای شهر در حال بررسی اعتراضات مردم درباره مشکلات پروژه زیرگذر استادمعین و حواشی تغییر شهردار این منطقه است.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز جلسه هم‌اندیشی با برخی از اعضای شورا و مدیران شهری برگزار شد و موضوعات مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسات، رفتار رسانه ملی با اعضای شورای شهر است،چرا که اخیرا اعضا به برنامه‌هایی مانند «تهران ۲۰» دعوت می‌شوند اما پس از حضور آنها می‌گویند اعضای شورا آفیش نشده و یا دستور داده‌اند که برنامه تغییر کند.

وی ادامه داد: اتفاقات پیش‌آمده در مورد پروژه زیرگذر خیابان استادمعین و اعتراضات شکل‌گرفته در این راستا نیز از دیگر مباحث مورد گفت‌وگو در جلسه هم‌اندیشی صبح بود. این مسأله مطرح شد که چرا شورایاران اعتراضات را به شورای شهر خبر نداده بودند. همچنین اعتراض از کجا آغاز شده و چه کسی در شهرداری از این موضوع خبر داشته است.

هاشمی گفت: پیگیری درباره این مسأله به کمیسیون حقوقی شورای شهر واگذار شد همچنین تغییر شهردار منطقه ۹ به دلیل این اعتراضات از دیگر مباحث مطرح شده بود و اینکه چرا این مسأله مدیریت نشده است.

وی تصریح کرد: بودجه شهرداری تهران نیز از دیگر مسائل مورد بحث در جلسه هم‌اندیشی بود که ان‌شاءالله در اوایل اسفند می‌توانیم در دستور داشته باشیم. همچنین مسأله شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اینکه اعضای شورا با هم یا جداگانه در این مراسم شرکت کنند مطرح شد که نتیجه این بود که هرکدام از اعضا جداگانه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از اعضا در مورد انتخابات و فعالیت احزاب در این زمینه صحبت‌هایی داشتند.

* باید با فضایی وحدت‌بخش از فشارهای عصبی و تنش‌های سیاسی جامعه کاست

همچنین محسن هاشمی در صحن شورای شهر تهران اظهار داشت: از ۲۲ بهمن سال ۵۷ تاکنون مردم ایران سالروز به ثمر رسیدن نهضت امام خمینی(ره) را با حضور در راهپیمایی باشکوه گرامی داشتند و امسال نیز اعضای شورای شهر تهران همراه با سایر شهروندان تهرانی حماسه‌ای رقم می‌زنند.

وی بیان داشت: علاوه بر مراسم ۲۲ بهمن، امسال اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم که یاد و خاطره ایشان گرامی است. همچنین در حال حاضر در آستانه انتخابات مجلس قرار گرفته‌ایم که در این ایام جامعه تحت فشارهای شدید اقتصادی است و تهدیدات خارجی وجود دارد که همه این موضوعات بر اهمیت راهپیمایی امسال می افزاید.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: ماه گذشته میلیون‌ها شهروند در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند و شرایط به صورتی رقم خورد که سلایق و جهت‌گیری‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی تحت الشعاع منافع ملی و عشق به ایران اسلامی قرار گرفت و اگر بخواهیم آن حماسه حضور در ۲۲ بهمن و ۲ اسفند تکرار شود، باید همان فضا شکل‌ گیرد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات و انقلاب پذیرفتنی نیست و این پیام رهنمودهای مهمی برای برگزارکنندگان انقلاب دارد.

هاشمی گفت: شنیدن صداهای مختلف در کنار یکدیگر و ایجاد فضای عدالت و شفافیت در رقابت برای انتخابات حائز اهمیت است و رسانه ملی می‌تواند در این فرصت با برگزاری میزگردها و مناظره‌ها به چندصدایی در انتخابات بیفزاید.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در شرایط سخت تحریمی و فشارهای اقتصادی امکان گشایش و بهبودی جدی در وضعیت معیشتی مردم در کوتاه‌مدت دشوار است و باید با ایجاد فضایی وحدت‌بخش توأم با آرامش و انصاف از فشارهای عصبی و روانی جامعه کاست تا مردم هم‌زمان ناگریز به تحمل فشار اقتصادی و سیاسی نباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا