مدیریت شهری

اجرای مرحله اول طرح کاپ در ساختمان های شهرداری منطقه ۱۳ و سرای محلات

در راستای اجرای طرح کاپ ، فاز اول این طرح در ساختمان های شهرداری منطقه ۱۳ و سراهای محلات اجرایی شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، صالح زاده ، معاون خدمات شهری و محیط زیست در خصوص اجرای طرح کاهش تولید پسماند گفت: مرحله اول این طرح پس از اجرای نهایی در ساختمان های شهرداری منطقه ۱۳ وسرای محلات در ادارات دولتی، بانک ها، شهرک ها و مجتمع های مسکونی عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن مرحله اول این طرح در ساختمان های شهرداری منطقه ۱۳ افزود: آموزش های لازم به همکاران منطقه، سرای محلات و مسئولین خدمات ارائه و به صورت روزانه عملکرد کارکنان خدمات در بحث جمع آوری و تفکیک صحیح پسماند ها رصد و نواقص احتمالی برطرف می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست با بیان اینکه کاهش مخازن پسماند در معابر از دیگر اولویت های منطقه است تصریح کرد: با انتخاب محلات و کوچه ها، این طرح به صورت پایلوت با کاهش حجم پسماند و تعداد مخازن در معابر و ارائه مخزن به شهروندان برای جانمایی در منازل و مجتمع ها اجرایی می شود.

وی ادامه داد: کاهش تفکیک صحیح پسماند ها و کم حجم سازی آنها در مبدا به عنوان یکی از مهم ترین مراحل مدیریت پسماند مطرح است که مزایای فراوانی به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی به همراه دارد.

صالح زاده خاطر نشان کرد: در ادامه طرح کاپ در مدارس محدوده ، ۶۵ عدد کارتن پلاست برچسب دار در مدارس منتخب توزیع و به صورت هفتگی نیز آموزش و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک پسماند ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا