استان

سردار سلیمانی سرباز بود و سرباز ماند

/حمیدرضا آقاملایی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها/

سردار و علمدار رشید اسلام و ایران، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، صرفا یک فرمانده نظامی نبود بلکه به تاسی از امیر مومنان علی (ع) در میدان نبرد شیر شرزه، در عرصه سیاست دیپلماتی زبردست و در میان خانواده های شهدا، پدری مهربان بود و برای رهبری و مردم شریف ایران همواره سربازی دوست دار نظام، وطن و حافظ کیان و ناموس این کشور بود.

مهمترین خصیصه سردار آسمانی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، علاوه بر خضوع و تواضع مثال زدنی او در برابر اقشار مختلف مردم در هر لباس و مقامی که بود، داشتن گوش شنوا برای شنیدن دغدغه های مردم و پایی پویا برای پیگیری مسایل و مشکلات آنان بود.

همانطوری که بسیاری از نامداران از جمله شهید مهندس ابومهدی المهندس اذعان داشتند سردار سلیمانی سرباز بود و سرباز ماند و این مهم را به زیبایی در وصییت نامه ای که بعد از شهادتش به شرح ذیل منتشر شد؛ به تصویر کشید.

«همسرم من جای قبرم را در مزار شهدای کرمان مشخص کرده ام، محمود می داند. قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم، بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید نه عبارت های عنوان دار»

مردم ایران نیز سردار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی را همواره سرباز ولایت و وطن و از جنس خود مردم می دانستند و می دانند و در تشییع جنازه چند میلیونی ایشان نیز بر این نکته تاکید نمودند. حاج قاسم سلیمانی، جمیع وجوه والای انسانی بود و همین ویژگی ها از او شخصیتی استثنایی و جاودانه ساخت و چه سرنوشتی بهتر از شهادت برای چنین مرد بزرگی می شد تصور کرد؟

تا ابد زنده خواهد ماند نام، یاد و خدمات صادقانه و ارزشمند مالک اشتر رهبری، علمدار رشید اسلام، سرباز مردمی وطن، سردار حاج قاسم سلیمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا