شورای شهرصفحه اصلی

بررسی نامه اعتراضی فرماندار تهران در شورا رد شد

اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌های اجرایی بودجه ۹۹ شهرداری را قبول نکردند و بررسی نامه فرماندار تهران در شورا رد شد.

به گزارش شوراآنلاین، بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

حسن رسولی در این زمینه به هیات رئیسه شورا تذکر آیین‌نامه‌ای داد و گفت: آقای فرهادی فرماندار تهران اعتراضی داشته‌اند که از موضع جایگاه اداری برای محسن هاشمی ارسال کرده‌اند.

وی گفت: من خودم فرماندار استاندار بودم و می‌دانم این مسئله ضرورتی نداشت که به شورا ارسال شود.

محسن هاشمی در جواب گفت: الان که دیگر نه فرماندار و نه استاندار هستی؟!

رسولی در پاسخ گفت: آقای هاشمی شوخی نمی‌کنم. نامه فرمانداری قابل طرح در جلسه امروز نیست و هیات رئیسه دچار تخلف شده است.

فرماندار، نماینده عالی دولت در ۴۰ مجمع است و رئیس هیات اجرایی محسوب می‌شود.

وی گفت: به نظرم اجازه ندهید شورا بخشی از دستگاه اجرایی فرماندار شود، لذا باید این موضوع از دستور جلسه خارج شود.

هاشمی در پاسخ گفت: این دفعه اول نیست که موضوعات مشابه مطرح شده، چرا تاکنون مخالفت نکرده‌اید؟

در ادامه مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر گفت: برای نخستین بار در سال ۸۶ سیاست‌ها و الزامات تدوین بودجه شهرداری مورد توجه شورای شهر قرار گرفت و شورا با تصویب مصوبه، تعیین سیاست‌های تنظیم بودجه سال ۷۸ شهرداری تهران را انجام داد که مورد اعتراض فرمانداری هم نبود.

وی تاکید کرد: مصوبه سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به جز برخی تغییرات و اصلاحات جزئی، کاملا مشابه مصوبه سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری است که مورد اعتراض فرمانداری قرار نگرفت.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران سیاست‌های اجرایی به همین شکل بوده و اعتراض به مصوبه‌ها با توجه به سوابق پیشین و عدم اعتراض به فرمانداری امری بدیع است.

فراهانی گفت: بر اساس قانون کمک شهرداری تهران به فرمانداری که هر سال مورد پیگیری فرمانداری قرار می‌گیرد نیز در تطابق با قانون دارای اشکال است که هرگز مورد اشکال هیات تطبیق قرار نگرفته است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: با توجه به رویه رایج در ادوار شورای شهر تهران و همچنین لزوم پاسخ به مطالبات شهروندان از طریق جهت بخشیدن به بودجه شهرداری، شورا اعتراض فرمانداری را به این مصوبه وارد نمی‌داند و انتظار داریم فرماندار در مسیر حمایت از مدیریت شهری نسبت به تایید مصوبه همکاری لازم را داشته باشد.

سرانجام با ۱۴ رای، اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه ۹۹ شهرداری تهران رد شد و به تصویب نرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا