استانسیاسیصفحه اصلی

وزارت کشور چطور حکم به برگزاری مجدد انتخابات هیات رییسه شورای عالی استان ها داد؟

به گزارش شوراآنلاین، نماینده قم در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه وزارت کشور در تاریخ ۲۰ آذر ۹۸ به شورای عالی استان‌ها نامه زده بود که برای برگزاری انتخابات هیئت رئیسه صبر کنند تا نمایندگان خوزستان مشخص شده و در اجلاس حضور یابند اظهار کرد: اما هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها این کار را نکرد و اقدام به برگزاری انتخابات کرد و در شرایطی که وزارت کشور دستور برگزار نشدن این کار را داده بود طبیعتا چنین اقدامی تخلف است.

احمدی افزود: بر همین اساس وزیر کشور در تاریخ ۹ دی به شورای عالی استان‌ها نامه زد که انتخابات دوباره برگزار شود.

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها در خصوص فرآیند تصمیم وزارت کشور برای برگزاری انتخاب گفت: وقتی که انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد من همان روز به وزارت کشور رفتم و نسبت به این اقدام شکایت کردم و مستنداتی هم ارائه دادم که بعدا کمیته‌ای در وزارت کشور تشکیل شد و نماینده آقای الویری هم در آن جلسه حضور یافت که در نهایت جمع‌بندی‌های آن جلسه سبب شد که وزیر کشور در تاریخ ۹ دی نامه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها را ارسال کند.

احمدی خاطر نشان کرد: انتخاباتی که دوباره برگزار می‌شود با حضور ناظرین وزارت کشور برگزار خواهد شد، چون هیئت رئیسه قبلی زمان اعتبارش به اتمام رسیده و نمی‌تواند انتخابات را برگزار کند.

وی در پایان اظهار کرد: این انتخابات باید به صورت سالم و با حضور ناظر انتخاب شود و هر کس که رأی آورد همه از آن تبعیت می‌کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا