شورای شهر

محسن هاشمی: نظر شهردار اصلاح تدریجی ساختار شهرداری است

رئیس شورای شهر تهران گفت: لایحه اصلاح ساختار شهرداری به شورا رسیده است و علی رغم آنکه قرار بود تعداد معاونت ها از ۹ به ۶ برسد، حناچی اعلام کرد، بهتر است این کار تدریجی انجام شود.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی جلسه امروز را زودتر ترک کرد و در جمع خبرنگاران گفت: قبل از اینکه هوای پایتخت به گونه ای شود که باعث تعطیلی مدارس شود جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت داشتیم و مصوب شد دولت ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سه هزار اتوبوس که ۱۵۰۰ اتوبوس متعلق به تهران و ۱۵۰۰ اتوبوس برای سایر کلانشهرها تامین شود.

وی با اشاره به اینکه کمک دولت ۶ هزار میلیارد تومان است گفت: مجموع اتوبوس ها در حدود ۳ هزار عدداست که به همه دستگاه ها ابلاغ کردیم و امیدواریم شهرداری تهران آن را پیگیری کند، البته اضافه هزینه اتوبوس ها را باید خود شهرداری ها تامین کنند.

هاشمی درخصوص گزارشی که سهم شهرداری تهران از محل صرفه جویی در مصرف سوخت را ۹ و نیم سنت مشخص کرد گفت: سهم شهرداری تهران یک میلیون و ۶۰۰هزار دلار سهم مشخص شد و وزارت نفت موظف است این موضوع را پیگیری کند چرا که دستگاه های دولتی به سختی پول می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا معاونت حمل و نقل با سرپرست اداره می شود گفت: یوسف حجت قائم مقاوم معاون بوده و می تواند در حکم سرپرست این مساله را پیگیری کند.

وی درباره صحبت هایش دربرنامه تلویزیونی که به شهردار تهران انتقاد و او را فاقد جسارت خواند گفت: هیچ انتقادی نکردم و این را قبول نمی کنم و خواهش می کنم دراین باره صحبت نکنید، حق من هست که نخواهم صحبت کنم.

هاشمی درباره ارجاع طرح اصلاح ساختار شهرداری به شورا گفت: این لایحه به شورا رسیده است و علی رغم آنکه قرار بود تعداد معاونت ها از ۹ به ۶ برسد، حناچی اعلام کرد بهتر است این کار تدریجی انجام شود و فعلا بهتر است ۹ معاونت به ۷ عدد برسد.

رئیس شورای شهر درخصوص ارسال لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری به شورا گفت: بودجه باید ۱۵ دی به ما برسد و با یک هفته و حداکثر ده روز تاخیر به ما خواهد رسید.

وی درباره تحقق مصوبه دولت درخصوص تامین بودجه اتوبوس ها گفت: در کشور ناهماهنگی جدی بین دستگاه ها وجود دارد و همیشه در کشور وضعیت همین بوده، اما باید با پیگیری مسئولین این مساله حل شود، معمولا اجرای مصوبات تلاش زیادی می طلبد و مسئولان موظف هستند برای آن تلاش کنند.‌

او درخصوص مترو نیز گفت: اعتبار اسناد ۶۳۰ واگن توسط بانک مرکزی تامین شده و الان توپ خرید اتوبوس و واگن در زمین شهرداری تهران است و باید به جد آن را پیگیری کند.مدت زمان تامین اتوبوس و واگن دو ساله است و باید در طی دو سال این میزان مترو تامین شود.

هاشمی درباره ۴۵ هزار میلیارد تومان سهم کلانشهرها از محل قانون هدفمندی یارانه گفت: این پول قانونا برای شهرداری ها است و ۴۵ هزار میلیارد طلبکاریم و باید دیوان محاسبات نسبت به آن حساس باشد و ورود کند و از آقایان رحمانی فضلی و جمالی نژاد هم می خواهیم ورود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا