شورای شهرصفحه اصلی

ماجرای اعطای نشان شهروندی به شهروندان نمونه پایتخت چیست؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اعطای نشان شهروندی به ۱۰ شهروند نمونه پایتخت به مناسبت هفته تهران خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران با اشاره به تشکیل اولین نشست کمیته اعطای نشان شهروندی اظهار کرد: در این نشست تصمیم‌گیری بر این شد که ۱۰ نفر برای اعطای نشان شهروند نمونه انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه قرار بر این شد اعضای کمیته در کنار جمعی از نخبگان و افراد مطلع از شهر تهران شورای مشورتی در هفته آینده تشکیل دهند، یادآور شد: اعضای این شورا از بین تعداد قابل توجهی از افراد، ۱۰ نفر را انتخاب خواهند کرد.

چمران در ادامه از تدوین دستورالعمل اجرایی اعطای نشان شهروندی خبر داد و افزود: فعلاً اقدامات بر اساس این دستورالعمل موقت انجام خواهد شد اما اصلاحات مورد نیاز اعمال و تصویب خواهد شد تا در سالهای آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما این است، در هفته تهران و یا در نهایت چند روز پس از آن، افراد معرفی شوند، گفت: معیارهای زیادی برای اعطای شهروندی بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است.

چمران خاطر نشان کرد: نشان شهروندی به شهروندان تهرانی اعطا خواهد شد، بحث بر این است که گروهی متخصص، نشان شهروندی را طراحی کنند. فعلاً لوح اعطا و پس از آماده شدن نشان، اهدای آن انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا