شورای شهرصفحه اصلی

واکنش محسن هاشمی به فروش و رزرو صندلی اتوبوس های شهری: بحث انحرافی است/ شاید ۴۰ سال آینده این طرح اجرا شود!

رئیس شورای شهر تهران گفت: مطرح کردن طرح رزرو صندلی در اتوبوس در شرایط فعلی انحرافی است.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید کاظم  نجفی رستگار که با حضور جمعی از مسؤولان برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره فروش صندلی‌های اتوبوس که اخیراً مطرح شده است، گفت: موضوع DRT بحثی است که در کشورهای توسعه‌یافته مطرح شده است و در شرایطی که حمل و نقل عمومی کارا شده باشد، می‌توان از این طرح استفاده کرد.

وی بیان داشت: زمانی می‌شود طرح تک‌سرنشینی حمل و نقل عمومی را مطرح کرد که کسی در حمل و نقل عمومی ایستاده نباشد.

رئیس شورای شهر تهران  گفت:‌برای حمل و نقل بین‌شهری می‌توان جا را رزرو کنند ولی برای حمل و نقل درون‌شهری این یک ایده‌ال که در کشورهای پیشرفته هم حتی اجرایی نشده است.

هاشمی افزود:‌کلا مترو را بر اساس ایستاده اجرایی کرده‌اند و یک واگن مترو ۵۰ مترمربع است که تعداد صندلی‌های  آن کم است و مردم بیشتر ایستاده هستند.

وی خاطرنشان کرد: خریدن صندلی اتوبوس در حال حاضر یک حرف انحرافی است و ایده‌الی است و ما در شرایط فعلی نمی‌توانیم درباره ایده‌آل‌ها صحبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی طرح فروش صندلی اتوبوس شدنی نیست و زمانی باید این صحبت را انجام دهیم که ۱۵ هزار اتوبوس در شهر تهران داشته باشیم.می‌شود تا ۳۰ یا ۴۰ سال آینده و زمانی که درآمدهای کشور به ۳۰ هزار دلار رسید آن را اجرایی کنیم و اتوبوس‌ها هم باید نو باشند.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌این موضوع وقتی مطرح می‌شود برای تضعیف مدیریت کشور است که از این حرف‌ها به این منظور استفاده می‌کنند.

هاشمی درباره تأمین حمل و نقل عمومی اظهار داشت: ما مصوباتی در خصوص اتوبوس گذاشته‌ایم ولی در اجرا ضعیف هستیم و سیستم سوددهی در دولت ناهماهنگ است و باید ۹ مرکز با یکدیگر هماهنگ باشند سه بار جهانگیر معاون اول رئیس‌جمهور در این خصوص جلسه گذاشتند ولی برگزاری این جلسه هماهنگ نمی‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا