ورزشی

AFC در مناقشه با ایران، موافق بازی در کشور ثالث است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  با وجود آنکه فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شروع شده است. با این حال هنوز بازی نمایندگان ایران با عربستان در این رقابت ها برگزار نشده است و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دو کشور تا ۱۵ مارس فرصت داده است که چنانچه مشکل سیاسی بین دو کشور حل نشود بازی در کشور ثالث برگزار خواهد شد.

 

رسانه‌های عربستانی در این دو سه روز اخیر مکرر نوشته‌اند که AFC با درخواست این کشور برای برگزاری بازی در کشور ثالث مخالفت کرده و باشگاه های عربستانی موظف هستند که برای بازی کردن با نمایندگان ایران به خاک این کشور بروند و همین باعث شد تا بسیاری از رسانه های سعودی قبل از اعلام نهایی رای کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کنند که هیچ باشگاه سعودی حاضر نیست که در ایران به میدان برود و چنانچه AFC با درخواست آنها مخالفت کند از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند کشید.

 

سایت "الأخبار" عربستان مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری دیدار نمایندگان ایران با عربستان در کشور ثالث را بعید نمی‌داند، بلکه تاکید دارد که چنانچه اختلاف بین ایران و عربستان تا مهلت اعلام شده از سوی AFC یعنی ۱۵ مارس حل نشود بازی در کشور ثالث برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد این کشور قطر خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، سرنوشت بسیار ابهام آمیزی در انتظار نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا است، در حالی که هر کدام از نمایندگان این دو کشور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا یک بازی به میدان رفته‌اند و در انتظار بازی دوم خود هستند این احتمال وجود دارد که در ادامه این رقابت‌ها حضور نداشته باشند چرا که از یک طرف باشگاه های عربستانی تاکید دارند که به هیچ وجه حاضر نیستند که به خاطر دلایل امنیتی در خاک ایران به میدان بروند و چنانچه با درخواست آنها برای بازی در کشور ثالث مخالفت شود از لیگ قهرمانان آسیا کناره گیری خواهند کرد.

 

از طرف دیگر هم نمایندگان فوتبال ایران پاسخ حاشیه سازی عربستان را داده و تاکید کرده‌اند که تنها در ایران به مصاف نمایندگان عربستان می‌روند و حتی وزرات خارجه ایران هم در این زمینه واکنش نشان داده است. بنابرین می توان گفت که AFC با ریاست شیخ سلمان با بحران بسیار بزرگی مواجه شده و باید دید که در نهایت چگونه چنین تعارضی را حل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا