اعضای شورای شهر تهرانشورای شهرصفحه اصلی

محسن هاشمی: در تهران ۳۰ هزار درخت قطع شده است/ ته مانده باغات را در تهران داریم!

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۳۰ هزار درخت در تهران طی سال‌های گذشته قطع شده است،‌گفت: همچنین طی ۶۰ سال گذشته تا کنون ۱۰۰ هزار پارسل باغی تهران نابود شده است.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدای جلسه امروز در صحن شورا به صورت مجازی شرکت کردم و پس از آن حضور یافتم که عمده بحث جلسه امروز مربوط به پرونده باغات بود و ۹ مورد از باغات مورد برسی قرار گرفت.

وی افزود:‌همچنین تعدادی نامگذاری معابر و خیابان‌های پایتخت به نام شهدا و ورزشکاران داشتیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره جزئیات پرونده باغات گفت:‌در شوراهای شهر قبلی پرونده باغات در جلسات غیرعلنی مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار می‌گرفت ولی در شورای پنجم این موضوع در صحن علنی بررسی می‌شود و مباحث مختلف مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

هاشمی گفت: مبحث باغات در پایتخت بسیار مهم است و در ۶۰ سال گذشته ۱۰۰ هزار پارسل باغی تهران از بین رفته و در حال حاضر به عبارتی ته مانده باغات بوده که در حال بررسی است.

وی بیان داشت:‌۳۰ هزار درخت در گذشته در تهران قطع شده و پیش از این اداره کل باغات داشتیم که اکنون این اداره کل حذف و تبدیل به اداره کل فضای سبز و بوستان‌ها شده است و حتی افرادی که زمین و باغ دارند توجهی به درختان آن ندارند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در طول سال ۱۰ هزار پرونده ملکی در شهرداری بررسی می‌شود که مالکان آن درخواست ساخت و ساز دارند ولی از این تعداد تنها ۱۱۰ پرونده ملک به شورای شهر واصل می‌شود برای اینکه دقیق این پرونده‌ها را بررسی کنیم اعضای شورا نظرات‌شان را مطرح و اقدامات کارشناسی صورت می‌گیرد.

هاشمی گفت: سند قبلی و فعلی ملک موضوع کمیسیون ماده ۱۲ درختان موجود و قبل در ملک از جمله مباحثی است که در بررسی پرونده باغات مدنظر قرار می‌گیرد وا ین مسأله گاهی سبب سوء تفاهم‌هایی می‌شود حتی زمان‌هایی دو ملک مشابه رأی متفاوتی برای آنها صادر شده و زمانی که علت را بررسی می‌کنیم مشخص می‌شود تشخیص اعضاء رأی نهایی را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ پرونده مربوط به باغات است که در دست بررسی بوده و این ۲۰ پرونده قبلاً باغ مطرح نشده ولی اکنون موضوع باغ برایشان مطرح است و در مورد مباحث حقوقی پرونده‌ها در حال بررسی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا