اجتماعی و فرهنگی

بالندگی و توسعه استارتاپ های حوزه شهری نیازمند همت مدیران جهادی

/به قلم ناصر امانی کارشناس حوزه شهری و معاون سابق شهرداری تهران/

امروزه کلانشهر تهران با انواع چالش‌های بزرگ و کوچک دست و پنجه نرم می‌کند، مدیریت شهری به تنهایی نخواهد توانست همه این معضلات را برطرف نماید. نیاز به مشارکت مردمی عموم شهروندان علی‌الخصوص متخصصین و خبرگان امروزه بیش از پیش هویدا شده است.

با فراهم شدن بستر مشارکت توسط مدیران، این ظرفیت برای شهروندان فراهم می‌گردد که در رفع چالش‌های شهری سهیم شوند و مستقلاً به کمک مدیران شهری بیایند و برای چالش‌ها راه‌حل تعریف نمایند.

تا چه میزان شهرداری تهران در فراهم نمودن بستر مشارکت شهروندان سهیم بوده و به صورت فعالانه حمایت های لازم را در این راستا انجام داده است؟
امروزه با این همه ظرفیت‌های موجود در شهر تهران و حضور متخصصین و خبرگان چرا نتوانسته‌ایم در حوزه استارتاپ‌های شهری سرآمد باشیم و از این ظرفیت به نحو مطلوب برای کارآفرینی، اشتغال و رفع چالش‌های شهری استفاده کنیم.

بسترهای شهر هوشمند در تهران ایجاد شده است ولی آیا سرعت آن مطابق پیشرفت‌های روز دنیا است؟ آیا نمود آن در زندگی روزمره و رفع چالش‌های شهری هویدا شده است؟ آیا همتی در مدیران شهری برای پیاده‌سازی و اجرایی نمودن مطلوب فرایندهای هوشمندسازی در سطح شهر تهران وجود دارد؟

به نظر می‌رسد همانگونه که مدیران جهادی در سال‌های گذشته در راستای توسعه شهر تهران گام‌های بزرگی را برداشتند، امروز نیز نیازمند همان نگاه و مدیریت در حوزه فناوری و هوشمندسازی هستیم. تهران باید از فناوری‌های روز دنیا بهره‌مند شود، سرعت آن موزون با پیشرفت‌های روز دنیا باشد و هوشمندسازی را در جای جای شهر تهران ساری و جاری کنیم. استارتاپ‌های شهری در این دوره باید توسعه یابند و با رشدی قابل قبول در رفع چالش‌های شهری سهیم شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا