شورای شهرصفحه اصلی

بررسی کمیته حقیقت‌یاب درباره حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری به کجا رسید؟

سخنگوی شورای شهر تهران، از تحویل گزارش کمیته حقیقت‌یاب، در مورد حذف کلمه شهید از برخی تابلوهای شهری تا دو هفته آینده به هیات رئیسه شورای شهر خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، علی اعطا در خصوص آخرین وضعیت کمیته حقیقت یاب حذف نام شهدا از تابلوهای شهری گفت: در برخی از رسانه‌ها اخباری در مورد حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری منتشر شد و اظهار نظرهایی نیز از سوی برخی از مسئولین بیان و سبب شد که شورای شهر تهران بازرسی‌هایی را در موضوع حذف کلمه شهید از برخی تابلوهای شهری را آغاز کند.

وی با بیان این که پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای بررسی همه ابعاد این اتفاق از سوی کمیسیون نظارت و حقوقی مطرح شد، ‌ گفت: پیشنهاد بر این بود که این کمیته در نقش حقیقت‌یابی وارد شود که با حکم رئیس شورای شهر چنین کمیته‌ای با ترکیب پنج نفر آغاز به کار کرد.

رئیس کمیته حقیقت‌یاب حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری با بیان این که بلافاصله پس از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تیم کارشناسی تشکیل و مقرر شد که از چند منبع مجموعه اطلاعات جمع‌آوری، تطبیق و صحت سنجی شود، گفت: در نهایت مقرر شد فرضیه‌هایی را بر مبنای اطلاعات به دست آمده پیش بینی کنیم و این فرضیه‌ها به محک سنجش گذاشته شود تا نهایتا موضوع حذف کلمه شهید از برخی تابلوهای شهری واکاوی شود.

اعطا با بیان این که بر همین اساس مکاتبه‌ای با شهرداران ۲۲ منطقه داشتیم که اطلاعات دقیقی در مورد معابر و تابلوهایشان ارائه دهند، افزود: خوشبختانه این اتفاق سبب شد که یک بانک اطلاعاتی خوبی از معابر تهران و نام آنها ایجاد کنیم و در نهایت مناطق ۲۲ گانه گزارشی از وضعیت معابرشان مبنی بر این که آیا تابلوی مساله‌دار (تابلوهایی که کلمه شهید ندارد) دارند یا نه؟ پیمانکارش چه کسی بوده؟ چه زمانی نصب شده؟ و برخی از سوالات دیگر را پاسخ دادند.

وی با بیان این که از سوی دیگر با رسانه‌های رسمی مکاتبه شد و از آنها خواستیم که مستندات خود را ارائه کنند، گفت:  البته از  این ۱۰ رسانه،   برخی‌ پاسخ ندادند که فرض را بر این گذاشتیم که اطلاعاتی بیش از آنچه که منتشر کردند، ندارند  و همچنین با مسئولانی که در این زمینه اظهار نظر کرده بودند مکاتبه داشتیم و از آنها خواستیم که مستندات‌شان را ارائه کنند.

رئیس کمیته حقیقت‌یاب حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری با بیان این که همچنین با شورایاران ۳۵۴ محله مکاتبه کردیم تا هرگونه مشاهدات عینی خود مبنی بر وجود تابلوهای مساله‌دار را ارائه کنند، گفت: این مسیری که تشریح کردم،  طی شده اما در مورد دستاوردهای این کمیته تا زمانی که به نتایج نهایی نرسیم،  صحبتی نمی‌کنم.

وی افزود: در حال تدوین گزارش هستیم و به نظر می‌رسد ظرف دو هفته آینده گزارش کمیته حقیقت‌یاب در مورد ابعاد مختلف حذف کلمه شهید از برخی از تابلوهای شهری، تحویل هیات رئیسه  شورای شهر شود.

رئیس کمیته حقیقت‌یاب حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری با بیان این که یکی از دستاوردهای این اتفاق این بود که منطقه به منطقه و به تفکیک نواحی و محلات بانک اطلاعاتی کاملی از معابر تهران و نام‌های آنها ایجاد شد که در گذشته وجود نداشت، گفت: کمیته نامگذاری نیز قرار است نقشه جی‌ای‌اس معابر و نام‌های آنها را تهیه کند.
منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا