اجتماعی و فرهنگی

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران: تاکید بر برنامه ریزی محله محور در دوره جدید مدیریت شهری

/✍️مهناز دمرچلی/

غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در مراسم آغاز پویش شهروندی آرزوهای تهران گفت: ما در تهران مشکلات عدیده‌ای داریم؛ براساس نظرسنجی که اخیرا انجام شد طبق معمول ترافیک و آلودگی در صدر بودند؛ بعد از این موارد مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شدند و حتی مشکل موش‌ها نیز در میان پاسخ‌های بسیاری از شهروندان وجود داشت.

وی افزود: نظرسنجی‌هایی که از مردم انجام می‌شود، اگرچه ایده‌های واقعی برای برنامه‌ریزی به دست می‌دهند، قاعدتاً کافی نیستند چرا که ما معمولا به محلاتمان نگاه محله‌‌محور نداریم و نمی‌دانیم در هر محله چه نیازهایی وجود دارد. ایده شورایاری‌ها برای حل همین مشکل بود تا در شناخت درست نیاز شهروندان به شهرداری و شورای‌شهر کمک شود.

محمدی گفت:در دوره جدید مدیریت شهری این حساسیت بیشتر شده چرا که شعار ما برمبنای نگاه به روح شهر و ارتقای کیفیت زندگی است؛ در نتیجه باید ارتباط بهتر با مردم داشته باشیم.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: در این دوره برنامه‌ریزی محله‌محور یا «برنامه‌ریزی با مردم برای مردم» اهمیت جدی پیدا کرده است. اگر قرار است این کار را انجام دهیم باید آرزوهای مردم را به طور جدی بدانیم و نسبت به آن ها آگاهی داشته باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد:با تاکید و راهنمایی دکتر حناچی به این اعتقاد رسیده‌ایم که شهر را باید با نگاه به سه ضلع شهروندان، سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران اداره کنیم. ضلع شهروندان زمانی به فرآیند تصمیم‌گیری اضافه خواهد شد که افکارشان در برنامه‌ها ظهور و بروز پیدا کند. این موضوع باعث ایجاد حس تعلق مردم به شهرشان می‌شود. با این حس تعلق است که دیگر شاهد ریختن روزانه ۵٠٠ تن زباله در مسیل‌ها و رودهای شهر نخواهیم بود.

محمدی در پایان گفت:امید داریم که با تشکیل یک شورای عالی برای هویت‌بخشی به محلات بتوانیم این پویش را برای همه محلات شهر تهران اجرا کنیم. این پویش برمبنای IT پیش می‌رود و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه «تهرانِ‌من» مشارکت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا