اجتماعی و فرهنگی

همزمان با پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه صورت گرفت؛ بازدید معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از مجموعه رازی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، خواستار توجه هرچه بیشتر به تاثیرات متقابل کاربری های مجموعه رازی و بافت اجتماعی شهرری شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، دکتر محمدرضا جوادی یگانه که در جریان بازدید میدانی از روند پیشرفت پروژه احداث مجموعه رازی سخن می گفت، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: مجموعه رازی می بایست ضمن حفظ و تقویت پتانسیل ها و نشانه های مثبت فرهنگی و اجتماعی شهرری، تجلی گر بخشی از این ویژگی ها باشد.

وی همچنین با حایز اهمیت دانستن نحوه بهره برداری از امکانات مجموعه رازی بر لزوم مطالعه و توجه به ابعاد و جنبه های مختلف بهره برداری از این پروژه عظیم تاکید کرد.

در این بازدید که با حضور مهندس سید مجید غمخوار سرپرست سازمان عمرانی مناطق صورت پذیرفت، گزارشی از آخرین وضعیت اجرایی پروژه ارائه شد و بخش های مختلف مجموعه شامل بام سبز، موزه ری، باغ میانی، صحنه نمایش محلی، مجموعه رستوران ها و کافی شاپ ها، کتابخانه و کارگاه های آموزشی، سالن های سینما و سالن تئاتر مورد بازدید قرار گرفت.

گفتنی است مجموعه رازی با زیربنای ۳۰۵۰۰ مترمربع، در جوار برج تاریخی طغرل واقع شده است. ارتفاع ابنیه موجود در این مجموعه با محوریت چشم انداز برج طغرل طراحی شده و معماری آن نیز برگرفته از این اثر تاریخی بر جای مانده از قرن چهارم هجری است. پیشرفت عملیات اجرایی پروژه از مرز ۹۴ درصد فراتر رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا