مدیریت شهری

معاون فنی عمرانی شهرداری تشریح کرد؛ آخرین وضعیت مقاوم سازی و مرمت مسجد ارگ تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مقاوم سازی و ارتقای هر چه بیشتر ضریب ایمنی را مهمترین اولویت مدیریت شهری در پروژه مرمت مسجد ارگ عنوان کرد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: فاز دوم پروژه مرمت و ایمن سازی مسجد ارگ که پیش از فرارسیدن ماه محرم و آغاز مراسم عزاداری حسینی به سرانجام رسیده بود، با تکمیل عملیات اجرای زیرزمین و مقاوم سازی فونداسیون ستون ها ادامه خواهد یافت.

وی کف سازی بخشی از حیاط مسجد، احداث چاه آب باران و فاضلاب، تکمیل و احداث محل بالابر، اجرای راه پله ضلع شمالی و خاکبرداری زیرزمین را از جمله اقدامات انجام شده در قالب فاز دوم پروژه مرمت و ایمن سازی مسجد ارگ ذکر و اضافه کرد: به زودی شاهد اتمام اقدامات مربوط به تکمیل زیرزمین و مقاوم سازی فونداسیون ستون ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است فاز نخست پروژه مرمت و ایمن سازی مسجد ارگ، اردیبهشت ماه امسال و پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان به اتمام رسید و طی آن ایمن سازی سقف حیاط مسجد با هدف رفع خطر از این سازه تاریخی صورت پذیرفت. سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، مجری این پروژه عمرانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا