اجتماعی و فرهنگی

تجلیل شهردار تهران از عوامل نمایش خورشید کاروان در برج میلاد

شهردار تهران با حضور در اجرای نمایش خورشید کاروان که به مناسبت ماه صفر به مدت ۱۰ شب در مرکز همایش های برج میلاد اجرا می شود، از جلیل فرجاد هنرمند و بازیگر قدیمی این نمایش تقدیر کرد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی برج میلاد، پیروز حناچی  دوشنبه شب گذشته (۲۲ مهرماه) به تماشای نمایش مذهبی “خورشید کاروان” که درباره واقعه عاشورا و یاران باوفای امام حسین (ع) است، نشست و سپس از کارگردان و بازیگران آن به پاس ۲۹ سال اجرای موفق این نمایش قدردانی کرد.

شهردار تهران همچنین با بازیگران و عوامل این نمایش صحبت و گفتگو کرد و سپس از “جلیل فرجاد” هنرمند و بازیگر قدیمی این نمایش تقدیر و تشکر کرد.

«خورشید کاروان» اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران روی صحنه رفت و از آن زمان تا کنون بیش از ۱۲۰۰ اجرا در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای هلند، انگلستان و امارات اجرا شده است.

نمایش «خورشید کاروان» توسط مهدی متوسلی و بر اساس نمایشنامه «هیهات» اثر زنده‌یاد ابوباسم حیادار نوشته شده است. این نمایش بازگوکننده سفر اسرای واقعه عاشورا و رسیدن به دیر راهب نصرانی جهت اقامت و استراحت شبانه و ماجرای راهب نصرانی و سر بریده حضرت اباعبدالله امام حسین(ع) است.

جلیل فرجاد، کرامت رودساز، سیروس همتی، اسدالله بابایی، مهدی امینی به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان و همچنین همسرایان، گروه بازیگران «خورشید کاروان» را تشکیل داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا