اجتماعی و فرهنگی

آمارهای تکان‌دهنده از وضعیت ایمنی مدارس پایتخت

به گزارش شورا‌آنلاین، عباسعلی باقری در حاشیه اجرای انعقاد تفاهم‌نامه طرح فاز دوم طرح مدرسه آماده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در شهر تهران۴۲۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی داریم. از این تعداد ۲۵۰۰ مدرسه دولتی و مابقی مدارس غیردولتی هستند.

وی با ارائه آمارهایی از مدارس ناایمن در تهران اظهار کرد: از میان ۲۵۰۰ مدرسه دولتی در تهران، ۷۰۰ مدرسه باید تخریب و بازسازی شوند.  1000 مدرسه یا به عبارتی ۹۹۰۰ کلاس درس نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مدارس غیردولتی نیز شرایط چندان بهتر از مدارس دولتی نیست، گفت: باید نسبت به ایمنی مدارس در شهر تهران اقدامات اساسی صورت بگیرد. تهران از لحاظ سازه و مدارس در برابر زلزله جزو فقیرترین شهرهای کشور است.

باقری با بیان اینکه مدارس باید محکم باشند افزود: سازه‌ها را باید تقویت کنیم. از سوی دیگر موضوع آموزش نیز طرح موضوع است که در طرح مدرسه آماده به آن پرداخته شده و در مرحله نخست حدود ۱۰۰۰ مدرسه تحت آموزش قرار گرفتند.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: طبیعتا در مدارسی که تحت این آموزش‌ها قرار گرفتند آمادگی دانش‌آموزان و پرسنل در برابر این حوادث بالا رفته و ما امیدواریم که در دیگر مدارس اجرای این طرح منجر به کاهش مخاطرات و آسیب‌ها شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا