شورای شهر

مشکلی که امان جنوب شهری ها را بریده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی مسائل مربوط به عبور خطوط راه‌آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران با توضیحاتی از سوی مدیرعامل راه‌آهن و شهرداران مناطق ۱۷ و ۱۸ انجام شد.

در ادامه این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:‌ با اجرای تونل قطار تهران ـ‌ تبریز مردم منطقه ۱۷ از جزیره‌ای بودن منطقه‌ خارج شدند.

وی ادامه داد: باید هر چه سریعتر این مشکل چندین ساله در در این دو منطقه حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ باید با حضور اعضای شورای شهر و نمایندگان شهرداری و همین طور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به یک جمع‌بندی کلی برای حل این معضل برسیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: مناطق ۱۷ و ۱۸ در بین دو خط راه‌آهن تهران ـ تبریز و تهران ـ اهواز که از منطقه ۱۸ عبور می‌کنند،‌ قیچی شده است.

وی افزود: شهروندان این منطقه سالیان طولانی است که با مخاطرات راه‌آهن و آلودگی صوتی آن مواجه هستند و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق متوجه مردم است.

ناصحی گفت:‌ 10 کیلومتر از راه‌اهن از داخل شهر تهران و این دو منطقه رد می‌شود و قیمت خانه‌هایی که در کنار ریل قطار قرار دارد به شدت تنزل داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، گفت: عبور قطار و فعالیت هواکش‌ها در داخل تونل موجب ترک در خانه‌های کنار ریل شده است لذا پیشنهاد می‌کنیم خط تهران ـ‌ اهواز نیز به جای عبور از سطح به زیر زمین منتقل شود.

در ادامه علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران،‌ اظهار داشت: ساکنین مناطق ۱۷ و ۱۸ سال‌هاست با مشکلات راه‌آهن دست و پنج نرم می‌کنند و ما وظیفه داریم به این مشکلات خاتمه دهیم.

رئیس کمیسیون و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ اول باید به این نکته اشاره کنیم که راه‌آهن کارمندان و کارگران زحمتکشی دارد این زمین‌ها متعلق به راه‌آهن و راه‌آهن هم به دولت تعلق دارد و این شرایط باید تغییر کند و برای رفع مشکلات مردم این مناطق این اقدامات عملی انجام شود.

وی ادامه داد: امیدوارم این جلسات خروجی داشته باشد و اینطور نباشد که بعد از ارائه گزارش مدتی به این موضوع پرداخته شده و به سرعت مشکلات مردم با راه‌آهن به دست فراموشی سپرده شود.

دبیر به مشکلات مردم در منطقه ۱۷ و ۱۸ اشاره کرد و گفت:‌ گرد و خاک و مشکلات آلودگی‌های صوتی امان مردم را در این مناطق بریده است و شهرداری و راه‌آهن باید بنشینند و به راه حلی عملی برسند و ضروری است خروجی این جلسات ظرف یک مدت معین در صحن شورا ارائه شده و در نهایت برای رفع مشکلات مردم اقدام عملی انجام شود.

در ادامه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ در صورتی که هواکش‌های تونل راه‌آهن فیلتراسیون شود، بخشی از مشکلات این مناطق حل خواهد شد.

وی افزود: اگر این جلسات هم ده بار برگزار شود ولی به نتیجه‌ای نرسد فاید‌ه‌ای ندارد.

وی گفت:‌ در روگذر تونل راه‌آهن باید یک فضای تفرجی و پیاده‌راهی برای شهروندان باشد تا فقری که در این زمینه است برطرف شود.

در ادامه الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: راه‌آهن با صدور اجازه تغییر کاربری عرصه‌های آزاد شده این خطوط مشکل را حل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ مهمترین نگرانی خانواده‌ها و به ویژه مادران در این دو منطقه پیش از انتقال خطوط به زیر زمین مخاطرات ناشی از عبور قطار برای کودکان است. متأسفانه امروز فضای ناامن شهری را پس از انتقال خطوط شاهدیم به گونه‌آی که بنا بر گفته شهروندان خانواده‌ها جرأت نمی‌کنند فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند.

راستگو تأکید کرد:‌ عبور خطوط راه‌آهن تهران تبریز و تهران اهواز امنیت مردم را سلب کرده و مدیریت شهری تهران در طی سال‌های گذشته به دنبال تبدیل تهران به عنوان شهر دوستدار کودک بوده و حتی این موضوع در بلیت‌های حمل و نقلی نیز درج شده اما متأسفانه علیرغم تأکید بر بهبود وضعیت کودکان شرایط مناسبی را در این دو منطقه به دلیل ناامنی ایجاد شده برای کودکان شاهد نیستیم.

راستگو تأکید کرد: از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تقاضا می‌شود با صدور اجازه‌ای تغییر کاربری عرصه آزاده شده به شهرداری هر چه سریعتر این فضای ناامن را امن کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا