مدیریت شهری

با حضور معاون و مدیران ارشد حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران انجام شد؛ تسریع در رفع ۱۱ مورد ترافیکی منطقه ۵

وضعیت ترافیکی منطقه ۵ در بازدید میدانی معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران و مدیران ارشد سازمان های وابسته بررسی و در نشستی به میزبانی منطقه، تسریع در پیگیری ۱۱ موضوع مهم ترافیکی منطقه انجام شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محسن پور سید آقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در بازدید میدانی از سطح منطقه، وضعیت ترافیکی نقاطی نظیر متروی خط ۴، مجتمع مگامال، پارک سوار آزادی، زیر گذر جناح، دور برگردان بزرگراه اشرفی – ناطق نوری، دانشگاه علوم وتحقیقات و پارک آموزش ترافیک را با استفاده از مترو و ون تاکسی در سه شنبه های بدون خودرو بررسی کرد و پس از نظارت در نشستی به میزبانی منطقه۵ حضور یافت.

پس از ارائه گزارش فعالیت های ترافیکی منطقه، فریدون حیدری شهردار منطقه به کاهش معضلات سطح محدوده برای جلب حمایت های معاونت حمل ونقل وترافیک تهران و سازمان های تابعه برای جلب رضایت شهروندان اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی که به ترافیک مهر ماه نزدیک می شویم، ارائه تسهیلات لازم برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در اولویت است.

وی به نمونه هایی از اقدامات، در بخش عمران مانند پخش تراشه آسفالت، اجرای روکش، لکه گیری و خط کشی معابر در اطراف مدارس و دانشگاه ها برای تسهیل عبور و مرور اشاره کرد و از معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران، حمایت برای اجرای پروژه های ترافیکی را خواستار شد.

براساس این خبر، ۱۱ بند ترافیکی منطقه ۵ در این نشست بررسی شد و مدیران ارشد منطقه، پیشنهاد ها و راهکارهای باز شدن گره های ترافیکی را در حضور پور سید آقایی مطرح کردند تا پس از بررسی مجدد کارشناسی، اجرایی شود.

بررسی مشکلات احداث پارک سوار، بین محل ارتباطی خطوط ۴ و ۶ مترو ، اتصال زیر گذر جناح به ایستگاه سامانه تندروی ۱۰ برای کاهش تصادفات، بررسی مسقف سازی پارکینگ خط ۴ مترو ی مجتمع مگامال، نصب دوربین نظارت تصویر در محل هایی نظیر ابتدای زیر گذر غربی میدان آزادی ،جایگزین ورق های فلزی به جای شیشه در سر پناه ایستگاه های اتوبوس، ضرورت ایجاد راستگرد ستاری به لشگری غرب در این گردهمایی مطرح شد.

همچنین پخش آسفالت مسیر سامانه تند روی خط  ۱۰ ( ازدانشگاه علوم تا ایستگاه جناح)، بررسی نقاط معرفی شده از سوی منطقه برای ایجاد جایگاه های سوخت کوچک مقیاس نظیر محله اکباتان، ساماندهی ترافیکی محدوده مجتمع تجاری کوروش و توجه به طرح های پیشنهادی منطقه، بررسی آمار تصادفات منجر به فوت در سطح منطقه و راهکارهای اجرایی برای کاهش آمار فوق و موضوع دوچرخه سواری در اکباتان از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

پور سید آقایی به تجمیع خطوط حرکتی ون های “مبدا -مقصدی “در خط ویژه بزرگراه اشرفی اصفهانی در بازه ترافیک مهر ماه، برای کاهش ترافیک اشاره و از اقدامات سال گذشته معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه در این خصوص تشکر کرد.

تخصیص اعتبار برای تامین و نگهداری ترافیکی از دیگر خواسته های معاونت ترافیک منطقه بود و موضوع توسعه دوچرخه سواری محله اکباتان از تاکیدات پور سید آقایی برای افزایش مسیر حمل و نقل پاک در منطقه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا