شورای شهرصفحه اصلی

هشدار در مورد دلالی و ارائه مجوزهای فراقانونی در شهرداری مناطق

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به عملکرد شورای معماری مناطق تذکر و هشدار داد که برخی افراد در این شوراها دلال هستند و در پوشش کارشناس مشاور مجوز فراقانونی برای اضافه بنا و سطح اشغال می‌دهند.

به گزارش شوراآنلاین، علی اعطا عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری در صحن شورای شهر اظهار داشت: عملکرد شوراهای معماری مناطق مناسب نبوده و متأسفانه شاهد سوء عملکرد بوده‌ایم.

وی افزود: بعضاً گزارش‌های مردمی داریم که نشان می‌دهیم در برخی از مناطق تخلف اضافه بنا، اضافه طبقه و سطح اشغال داشته‌ایم که مصداق تبعیض، رانت و بی‌عدالتی است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این تخلفات از کانال شورای معماری مناطق گذشته است، افزود: افرادی دلال در پوشش کارشناس مشاور  عمل کرده و با متقاضی قرارداد می‌بندند و از طریق نفوذی که دارند در شورای معماری کارهای خود را به پیش می‌برند.

وی افزود: این افراد مجوز فراقانونی گرفته و رقم‌های کلانی به دست می‌آورند و پیش از این اعلام کرده بودیم شهرداری لایحه‌ای به شورای شهر ارسال کند تا شاهد نظارت بیشتر بر عملکرد شوراهای معماری مناطق باشیم.

اعطا تصریح کرد: متأسفانه در شورای معماری مناطق برخلاف طرح تفصیلی تصمیم گرفته می‌شود و باید ستاد مربوطه کنترل‌های لازم را داشته باشد در هفته قبل سه مورد گزارش مردمی داشتیم که دو مورد از تخلفات مربوط به تصمیم عالی شورای مناطق بود و مجوزها خلاف طرح تفصیلی ارائه شده بود که نشان‌دهنده یک رویه فسادزا است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوعات لایحه دلالی پیرامون مناطق را شکل می‌دهد و تدریجاً غیرقابل کنترل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا