شورای شهرصفحه اصلی

رئیس شورای عالی استان‌ها:مدیریت یکپارچه شهری در کلانشهرها اجرایی شود

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به اینکه اجرای مدیریت یکپارچه شهری در همه شهرهای کشور دشواری خاص خود را دارد، پیشنهاد می‌دهیم به صورت پایلوت در شهرهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها اجرایی شود.

مرتضی الویری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره سرانجام مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: مدیریت یکپارچه شهری زمینه‌ساز ارتقای خدمات شهری و اجرای صحیح طرح‌های توسعه‌ای است تا از مدیریت ناهماهنگ شهری خارج شویم.

وی ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود که نهاد سیاست‌گذار، مجری و ناظر همگی در کنار هم فعالیت کنند و می‌توان مدیریت یکپارچه شهری را در ابعاد گوناگون مانند خدمات شهری،‌ حمل و نقل، ترافیک، محیط زیست، اقتصاد و دیگر طرح‌های توسعه شهری اجرایی کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه واگذاری اختیارات به شهرداری‌ها باید بر اساس نظام یکپارچه شهری صورت بگیرد،‌ گفت: مدیریت یکپارچه شهری در مقابل مدیریت جزیره‌ای می‌تواند برنامه‌ریزی و بودجه شهرها را هدایت کند و موجب تحقق هر چه بهتر حقوق شهروندی شود.

الویری بیان داشت:‌ معنای مدیریت یکپارچه شهری این نیست که تمامی امور به دست شهرداری‌ها باشد و می‌توان در سطوح مختلف و گام به گام این موارد را بررسی کرد و به دولت پیشنهاد می‌دهیم با توجه به اینکه تحقق مدیریت یکپارچه شهری در همه شهرهای کشور دشوار است، بنابراین به صورت پایلوت این امر در شهرهای مرکز استان و یا کلانشهرها اجرایی شود.

وی یادآور شد: مجدداً در خصوص مدیریت یکپارچه شهری با مجلس شورای اسلامی مذاکراتی داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا