ورزشی

دبیر:خادم هم بخاطر بی پولی رفت/بدهی فدراسیون باید شفاف باشد

رئیس فدراسیون کشتی گفت: یکی از دلایلی که خادم رفت این بود که نتوانست پول جور کند.

به گزارش شوراآنلاین، علیرضا دبیر در حاشیه مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی درباره بدهی‌های فدراسیون کشتی گفت: حق اعضای مجمع است بدهی‌های فدراسیون را بدانند، با جزئیات هم باید بدانند. از روزی هم که اعلام کردیم دستگاه‌های نظارتی ورود کرده‌اند، اما ای کاش چند سال قبل ورود می‌کردند.

وی ادامه داد: تمام ۳۱ هیأت کشتی حقشان است بدانند. خواهش می‌کنم گارد نگیرید و استقبال کنید، اجازه دهید شفاف سازی شود. خیلی چیزهای دیگر می‌دانم که نمی‌خواهم بگویم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: دخل و خرج فدراسیون کشتی با هم جور نیست. هر کسی هم که رئیس فدراسیون شود همین است. فدراسیون جهانی دنبال درآمدزایی است برای همین مسابقات نونهالان و امید هم اضافه کرده‌اند چون از طریق برگزاری این مسابقات درآمدزایی می‌کنند.

دبیر افزود: بیش از ۳۸ اعزام در سال داریم که برای هر مسابقه تعدادی را مجبوریم حذف کنیم. برای مسابقات جهانی قزاقستان حدود یک و نیم میلیارد هزینه اعزام تیم می‌شود. فدراسیون سالانه ۸ میلیارد حقوق می‌دهد. ۷۷ پرسنل داریم، پول کمی نیست. برای همین می‌گویم دخل و خرج جور نیست. یکی از دلایلی که خادم رفت این بود که نتوانست پول جور کند. دوران سرپرستی بنی‌تمیم و نعمتی ۵ونیم میلیارد بدهی داشت چاره‌ای هم نداشتند، هر کسی هم بود، همین بود. در ۷ اعزام زمان من کلا ۱۲ هزار دلار بدهی گذاشتیم که فردا پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کشتی بودجه حداقل ۲۵ میلیاردی نداشته باشد جور درنمی‌آید، گفت: می‌گویند من گفته‌ام اسپانسر خارجی می‌آورم، ۳۱ هیات اینجا هستند کجا چنین حرفی زدم؟ این بدهی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود اگر اینطور باشد نونهالان را به قهرمانی آسیا اعزام نمی‌کنیم چون سودی به حال ما ندارد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره تیم‌های ملی کشتی نیز عنوان کرد: باید قبول کنیم کشتی فرنگی نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته، ۶ جوان به تیم اضافه شده است و من هم گفتم حمایت می‌کنم. این تیم فرصت می‌خواهد، شاید ۲ سال دیگر جواب بگیرد. خم رنگرزی نیست که ۶ ماهه جواب بدهد. یک کشتی‌گیر نابغه مانند سوریان ۸ سال زمان می‌برد تا قهرمان المپیک شود. کشتی رشته‌ای زمانبر است.

دبیر ادامه داد: همه باید با هم کار کنیم اگر می‌خواهیم تیم ملی قوی داشته باشیم، باید جریان سازی کنیم.

وی در خصوص بدهی‌های مالیاتی گفت: حدود ۲۹ میلیارد تومان تا ۲۸ اسفند ۹۷ محاسبه شده و ثبت است. خیلی از مالیات‌ها هنوز اضافه نشده است. می‌گویند قسط بندی کردیم، اما کاری نکردند. جریمه را بخشیدند و قسط بندی شد، اما بدهی بر جای خودش باقی است، بدهی بدهی است. البته با اصل مالیات برای فدراسیون مخالف هستیم، اما به هر حال ثبت است. از حقوق کارمندان بیمه و مالیات کم شده، اما واریز نشده است. اینها را برای شفاف سازی می‌گویم تا اگر صحبتی شد همه در جریان باشند.

رئیس فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: سال گذشته وزارت ورزش با جوایز ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون کمک کرده است اما امسال ۱۲ میلیارد است. برای همین می‌گویم دخل و خرج جور نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا