شورای شهرصفحه اصلی

فراهانی: چاه نفت برای اداره شهر نداریم/ کاهش درآمد در حوزه شهرسازی

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران چاه نفت برای اداره شهر نداریم،‌ گفت: جذب سرمایه‌های عمومی و ذخیره مدیریتی ضرورت دارد.

به گزارش شوراآنلاین، مجید فراهانی در شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در خصوص درآمد و هزینه‌های شهرداری اظهار داشت: در ۴ ماهه امسال تحقق ۹۰ درصدی درآمدها انجام گرفته و ۱۰ درصد آن انجام نشده است و اگر تا پایان سال با همین روند پیش برویم ۲ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب را کسر خواهیم داشت.

وی افزود: این موضوع از اجرای پروژه‌های عمرانی و عمومی کسر می‌کند و نه هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد، از طرفی به دلیل افزایش تورم حداقل ۲۰ درصد هزینه‌ها افزایش یافته است.

این عضو شورای شهر تأکید کرد: اگر می‌خواهیم برای اجرای پروژه‌ها پیش برویم و این موضوع محقق شود، راهی جز جذب سرمایه عمومی نداریم تهران چاه نفتی ندارد از آن برای اداره شهر استفاده کنیم.

فراهانی گفت:‌در نیمه دوم سال شاهد کاهش درآمد در حوزه شهرسازی خواهیم بود و خبری هم از درآمد جدید پایدار برای شهرداری نیست.

وی تصریح کرد: کشور در شرایط خاص تحریم و موضوع امنیت ملی قرار دارد و هر اتفاقی می‌تواند شوک درآمدی جدی برای شهرداری ایجاد کند که باید ذخیره مدیریتی داشته باشیم تا بتوانیم شهر را اداره کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا