کواچ: رسیدن به المپیک کار سختی است اما امیدواریم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اسلوبودان کواچ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما سه دوره مسابقه بسیار مهم پیش رو داریم. مثل همه تیم های بزرگ فقط به کسب نتیجه فکر می‌کنیم. ما مثل همه تیم های بزرگ نباید هیچ تورنومنتی را فدای مسابقات بعدی کنیم. من به یاد ندارم تیم های مطرح هیچ گاه تنها یک دوره مسابقه را در طول سال انتخاب کرده باشند. برای ایران همه این تورنمنت‌ها مهم است. ما لیگ جهانی را داریم، باید در آسیا قهرمان شویم و بعد هم باید به مسابقات مهم جام جهانی و انتخابی المپیک برویم.

 

وی ادامه داد: فقط دو تیم از جام جهانی به المپیک می روند. واقعا مسابقات سختی است اما باید تلاش کتیم تا در هر سه رویداد موفق شویم. اول به لیگ جهانی و بعد به قهرمانی آسیا و رقابتهای جهانی فکر می کنیم یعنی به هر بازی در زمان خودش فکر می کنیم. همه تورنمنت ها برای ما مهم هستند، ما یک تیم جدید در سطح بالا هستیم و برایمان هر اتفاقی مهم است.

 

وی افزود: فدراسیون به من گفت که طبق قانون می توانیم یک نفر دیگر را هم روی نیمکت داشته باشیم. برای تیم ملی ب هم به مربی نیاز داشتیم تا روش مورد نظر ما را ادامه دهد. به همین دلیل دو نفر را برای انجام این کار انتخاب کردم. امیدوارم که بتوانیم در کادر فنی به کمک همه دوستان بهترین برنامه را برای تیم ملی داشته باشیم.

 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: ما به اندازه کافی اطلاعات از تیم‌های حریف داریم. از روسیه می‌دانیم که بازیکنانی به اردو دعوت شده اند. در مورد لهستان هم مطلع شدیم که دو بازیکن بزرگ از این تیم خداحافظی کردند. لهستان امسال وینارسکی و ولازلی را در اختیار نخواهد داشت. در مجموع ارزیابی خوبی از بازیکنان حریف داریم. ما یک دوره اردوی تدارکاتی خوب در فندلاند داریم. البته پیش از این نیز با کشورهایی مثل صربستان، ایتالیا و بلغارستان که در لیگ جهانی با آن ها هم گروه نیستیم برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی نامه نگاری کردیم اما این کشورها به دلیل مشکلات در فدراسیون هایشان و تدوین نشدن برنامه هایشان دیر پاسخ دادند و ما نمی توانستیم منتظر بمانیم. تنها چک و فنلاند بودند که خیلی زود جواب دادند و برهمین اساس هم برنامه ریزی شد.

 

کواچ درباره ترکیب تیم ملی ایران نیز گفت: من چهار پاسور را به اردو دعوت کردم. دو پاسور من ۲۳ سال دارند و آینده دار هستند. همچنین پنج لیبرو را به تیم ملی دعوت کردم که خیلی خوب می توانند در آینده به تیم ملی کمک کنند. فکر می کنم همه بازیکنان می توانند به تیم ملی کمک کنند. باید به بازی های المپیک راه پیدا کنیم و ضروری است که از همه نیرو های خود نهایت بهره را ببریم. شاید بعد از المپیک زمان مناسب تری برای استفاده از بازیکنان جوان باشد. ما سال گذشته چهار نفر از بهترین بازیکنان مسابقات جهانی را در اختیار داشتیم و قطعا نمی‌توان از این بازیکنان چشم پوشی کرد. البته سال قبل هم بازیکنان جوان بسیار زیادی دعوت شدند.

 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران همچنین درباره زمانبندی مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: شاید استاندارد مسابقات لیگ در اروپا قدری طولانی تر باشد. بازیکنان سال گذشته در مدت ۵ ماه حدود ۵۰ بازی ملی انجام دادند بنابراین به این زمان برای استراحت نیاز داشتند. لیگ های والیبال در اروپا معمولا تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد. پس ما نسبت به تیم های دیگر زمان بیشتری داریم. اما من شخصا به عنوان مربی تیم ملی ترجیح می دهم تا زمان بیشتری بازیکنانم را در اختیار داشته باشم و بتوانم در تمرینات تیم ملی بازیکنانم را به مرز آمادگی برسانم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا