اجتماعی و فرهنگی

خطر سقوط “تاورکرین” در نیاوران برطرف شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از برطرف شدن خطر سقوط تاورکرین به خیابان نیاوران طی یک عملیات حساس خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۶ و ۹ دقیقه روز گذشته شکستن یک دستگاه تاورکرین در یک پروژه کارگاهی به سامانه ۱۲۵ سازمان اتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که بلافاصله دوم ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در خیابان نیاوران اعزام شدند. آتش‌نشانان در محل مشاهده کردند که یک دستگاه تاورکرین با ارتفاع بیش از ۲۰ متر از قسمت بوم جلویی خم شده و داخل محوطه کارگاهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاورکرین دچار شکستگی نشده بود اما با توجه به حساسیت این اتفاق با کمک عوامل پلیس راهور مسیر تردد خودروها مسدود شد و برخی ساختمان‌های اطراف نیز تخلیه شدند گفت: دو جرثقیل سنگین که یکی از آن‌ها از طرف سازمان آتش‌نشانی و دیگری شخصی بود در محل حاضر شدند و یک عملیات حساس را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره این اقدام مشارکتی و حساس اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از این تاورکرین روی خیابان نیاوران قرار داشت و جرثقیل از ارتفاع زیادی برخوردار بود، این عملیات با دقت بسیار زیاد انجام شد؛ پس از اینکه جرثقیل‌ها وزن تعادلی بتنی سیستم را در ارتفاعات پیاده کردند و برخی قطعات تاورکرین را باز کردند، ایمن سازی‌های لازم انجام شد و خطر سقوط این تاورکرین برطرف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا