شورای شهرصفحه اصلی

صندلی ریاست شورای شهر تهران به چه کسی می‌رسد؟

در حالی قرار است در هفته اول شهریور ماه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران در سال سوم برگزار شد که اخبار غیر رسمی حکایت از تغییرات احتمالی در ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر تهران دارد و احتمالاً مسجدجامعی جایگزین محسن هاشمی در هیئت رئیسه شود.

به گزارش شوراآنلاین، حدود دو سال از فعالیت شورای شهر تهران در دوره جدید می‌گذرد و ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر تهران در این دو سال تغییری نکرده است ( محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، زهرا نژاد بهرام و بهاره آروین از اعضای هیئت رئیسه شورای شهر تهران ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران و ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران) فعالیت داشته‌اند.

در طی این دو سال برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به اداره جلسات شورا انتقاداتی داشته‌اند و در برخی از مواقع این انتقادات تبدیل به درگیری لفظی و حتی ترک جلسه از سوی محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران شده است. برخی از اعضاء شورای شهر تهران که محسن هاشمی برخی از جلسات را جدی نمی‌گیرد و به شوخی مسائلی را مطرح می‌کند.

در همین زمینه محسن هاشمی درباره جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با موضوع انتخابات شورایاری‌ها گفت: در این جلسه برخی از اعضای شورای شهر انتقاداتی به روش هیئت رئیسه کنونی داشتند؛ برخی معتقد بودند اگر قرار است هیئت رئیسه فعلی ابقا شود نباید روش مدیریت کنونی را داشته باشد.

هاشمی گفت: برخی از اعضای شورای شهر در این جلسه گفتند می‌خواهیم کاندیدا شویم اما نگفتند که قصد کاندیدا شدن برای کدام سمت در شورای شهر را دارند. در این جلسه قرار شد که قبل از انتخابات هیئت رئیسه جلسه هم‌اندیشی دیگری در دوم شهریور ماه داشته باشیم.

به گفته وی در جلسه هم‌اندیشی بحث بر این شد که به چه کسی باید رأی داد، رئیس،‌ نایب رئیس، سخنگو، خزانه‌دار و دو منشی چه کسانی خواهند شد، همچنین چگونه نحوه ورود اعضا به این انتخابات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد:‌ برخی از اعضای شورای شهر معتقد بودند با توجه به اینکه شورای یکدستی هستیم فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس یا نایب رئیس باشد اما تعدادی دیگر مخالف بودند و گفتند این موضوع می‌تواند سبب اختلافات درون‌گروهی شود!

طبق اخبار غیر رسمی احتمال تغییرات در ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر تهران در سال سوم فعالیت شورای پنجم تهران وجود دارد و این در حالی است که براساس شنیده‌ها احتمال حضور احمد مسجدجامعی در ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر تهران وجود دارد ضمن اینکه احتمال دارد که زهرا نژادبهرام جایگزین علی اعطا سخنگوی فعلی شورای شهر تهران شود. در همین زمینه قرار است طی روزهای آینده و در تعطیلات تابستانی شورای شهر تهران در خصوص کاندیداهای احتمالی در انتخابات هیئت رئیسه جلساتی را با اعضای شورای شهر تهران داشته باشند.
منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا