اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

هاشمی: ادغام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری با معاونت منابع انسانی قطعی نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: نظر اعضای شورای شهر این است که تغییرات ساختاری در سطوح مدیریت شهرداری از طریق یک لایحه به شورا ارسال و تصویب شود.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز و ادغام معاونت برنامه‌ریزی و بودجه شهری با معاونت منابع انسانی گفت: بحث تغییر ساختار در شهرداری مطرح است. آقای رسولی طرحی را برای ساختار شهرداری به شورای شهر ارائه دادند که به طرح ۹ به ۶ معروف است که بر مبنای آن ۹ معاونت به ۶ معاونت تبدیل شوند.

وی در ادامه افزود: اما اعضای شورای شهر به آن رأی ندادند و گفتند طرح به شهرداری برود و شهرداری لایحه‌ای برای آن بیاورد. از آن زمان هفت ماه گذشت با توجه به تغییرات مدیریتی در شهرداری و حضور آقای حناچی به شهرداری فرصت داده شد تا لایحه را بیاورند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: شاید یکی از موارد همین موضوع ادغام معاونت‌ها می‌تواند معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری با معاونت منابع انسانی باشد که از گذشته نیز معاونت برنامه‌ریزی توسعه شهری و معاونت توسعه منابع انسانی باشد که از گذشته نیز مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه این بحث در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد، گفت: اما تصمیم قطعی درباره آن گرفته نشد. اکثر اعضای نظرشان این بود که شهرداری لایحه را بفرستد و در شورا تصویب شود نه اینکه شهرداری فی‌‌البداهه از قدرت اجرایی خود برای تغییرات در سطوح مدیریتی استفاده کند.

هاشمی در ادامه با گله از صداوسیما درباره نوع خبررسانی تخریبی که یکشنبه هفته پیش مطرح شد، گفت: صداوسیما در گزارش خود اعلام کرد شورا هیچ مصوبه‌ای نداشت، در حالی که هزینه‌های زیادی برای جلسات شورا می‌شود. در حالی که ما مهمترین کار را در آن روز انجام دادیم. در شوراهای گذشته هم این تمهیدات انجام می‌شد اما به صورت غیرعلنی بود.

وی در ادامه گفت: من این گزارش را با مادرم نگاه می‌کردم و ایشان هم از این مسئله عصبانی شدند.

وی در ادامه با اشاره به جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امروز روز بزرگی برای شهرداری تهران بود. آقای سالاری در نطق قبل از دستور خود درباره شهرسازی مبتنی بر حمل و نقل سخنانی گفت که حمل و نقل باید پیوست شهرسازی و برعکس آن شهرداری پیوست حمل و نقل را داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه شهردار در این جلسه حضور داشت، گفت: این امکان فراهم شد که شهرداری بتواند ۳۰۰۰ میلیارد از اوراق مشارکت استفاده کند که به صورت دوفوریتی با توافق اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

وی در ادامه افزود: بحث بعدی ادامه گزارش حسابرسی تلفیق سال ۹۳ شهرداری بود که از حدود ۲۰۰ مورد موجود در این گزارش ۳۳ مورد تخلف داشتند که خوانده شد و قرار شد مواردی تخلف به همراه توصیه‌های شورا به کمیسیون حقوقی برود و بعد به شهرداری فرستاده شود و اگر مواردی هست که تخلفات در آن به قوت خود باقی است، باید به مراجع رسیدگی ارائه شود.

وی با بیان اینکه این وظیفه شورا بود و باید این جلسه را برگزار می‌کرد، گفت: جلسه‌ای که در این باره انجام شد و هزینه‌هایی که در این مورد کردیم حلال است. باید این کار انجام می‌شد. هنوز سالهای دیگر نیز باقی است و تاخیر دارد و گزارش حسابرسی تلفیق سالهای بعد نیز باید تهیه شود.

رئیس شورای شهر با اشاره به ادامه برخی پروژه‌هایی که در شهر تهران در حال انجام است، گفت: ۹۰ درصد پروژه روگذر چمران- ولنجک انجام شده اما به دلیل تداخل با نمایشگاه لازم است دولت به این موضوع ورود کند تا طرح سریع‌تر انجام شود.

هاشمی درباره پایانه شرق نیز که سال‌هاست بحث آن مطرح است، اظهار داشت: برخی می‌گویند شاید این پایانه به درد نخورد و مسافر آن کم است اما باید توجه داشت که این پروژه پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و می‌تواند سریعاً افتتاح شود.

وی در ادامه تصریح کرد: زیرگذر استاد معین، پلازای امیرکبیر، مجموعه فرهنگی صبا، برج طغرل، اتوبان شهید بروجردی و رستگاری پروژه‌هایی هستند که مشکلات تملک نیاز داشته و به پول نیاز دارند و باید از طریق تهاتر مشکلات آنها را حل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا