مدیریت شهری

فضاهای بی دفاع شهری با مشارکت شهروندان زنده می شوند

دکتر برزین ضرغامی از برنامه ویژه سازمان زیباسازی شهر تهران برای بهینه سازی و زنده کردن درنگ گاه ها و فضاهای بی دفاع شهری خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه بهینه سازی درنگ گاه ها برای نخستین بار در شهر تهران به اجرا درآمده است گفت: یکی از پروژه های خرد مقیاس سازمان زیباسازی که اهمیت فراوانی هم برای شهر و شهروندان دارد، بهینه سازی فضاهای بی دفاع شهری یا به اصطلاح فضاهای گمشده شهری مثل زیر پل های سواره، کنج های رها شده محلات است که هدف اصلی آن زنده کردن و روح بخشیدن به فضاهای شهری بی دفاع است که در سطح محلات بلا استفاده مانده و بعضا به لحاظی بصری و امنیتی مخاطراتی را به دنبال داشته است.

دکتر ضرغامی افزود: سازمان زیباسازی در اجرای بهینه سازی درنگ گاه ها یا همان فضاهای بلا استفاده شهری، مناطق جنوبی پایتخت را در اولویت کاری خود قرار داد و در ابتدای کار، ۱۵ محله در جنوب تهران شناسایی و معماران شاخص و سرشناس این حوزه معرفی شد تا زمینه بهینه سازی درنگ گاه های این مناطق فراهم شود. ضمن اینکه در سایر نقاط شهر تهران نیز اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده و بسیاری از فضاهای بلااستفاده شهری، این روزها تبدیل به فضایی کاملا امن، مفید و قابل استفاده برای شهروندان شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اهمیت همکاری و مشارکت مردمی در شناسایی درنگ گاه ها و اجرای این پروژه، گفت: شعار و هدف اصلی سازمان زیباسازی برای بهینه سازی فضاهای گمشده شهری یا همان درنگ گاه ها، ” افزایش مشارکت مردمی”و “کاهش هزینه ها” است که باید به متناسب ترین بهسازی و بازسازی فضاهای گمشده شهری را برای شهر و شهروندان در پی داشته باشد.

دکتر ضرغامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با مشارکت شهروندان و متخصصین و معماران این حوزه بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه بهینه سازی و زنده سازی درنگ گاه های شهر تهران رقم بزنیم و بسیاری از فضاهای تاریک و مغفول مانده و بلااستفاده شهری را تبدیل به محیطی زیبا، جذاب و کارآمد برای شهروندان کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا