اجتماعی و فرهنگی

پاسخ سرپرست بانک شهر به معاون منابع انسانی شهرداری تهران در خصوص وضعیت و ارزش سهام بانک شهر کارکنان

در پی نامه ارسالی از سوی ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به احمد درخشنده سرپرست بانک شهر مبنی بر رفع ابهام در وضعیت و ارزش سهام خریداری شده توسط کارکنان شهرداری تهران از بانک شهر، طی سالهای اخیر، سرپرست این بانک توضیحاتی را ارائه کرد.

از همان ابتدای تاسیس این بانک بر اساس اساسنامه و با توجه به نیاز کشور و بازار سرمایه برابر اسناد و مدارک ۷۰ درصد از سرمایه اولیه بانک توسط شهرداری تهران و سایر کلانشهرها تامین و بنا بر تصمیمات متخذه و توسط مدیران ارشد شهرداری تهران و کلانشهرها ، به منظور ارج نهادن به خدمات شایسته و ارزشمند مجموعه کارکنان ، مقرر گردید ۳۰ درصد باقیمانده سرمایه اولیه در قالب سهام مطابق قوانین و مقررات جاری کشور به این کارکنان تعلق گیرد که به انجام رسید.

بانک شهر سرمایه خود را در سه مرحله طی سالهای ۸۸ تا ۹۴ به بیش از ده برابر سرمایه اولیه افزایش داد.

شهرداری تهران و کلانشهرها که به منظور حفظ سرمایه و درصد سهام کارکنان خود اقدام تامین مبالغ برای وجوه پذیره نویسی هر یک از سهامدارانی که خود اقدام به افزایش سهام خود نکرده بودند، نموده و به تبع آن به منظور بازگشت وجوه تامین شده به حساب شهرداری تهران، در سال ۹۳ درخواست ایجاد تسهیلات به نام کارکنان به میزان وجوه تامین شده در بانک شهر گردید.

پس از مدتی با توجه به ایجاد تسهیلات، بخش اعظمی از متقاضیان اقدام افزایش سرمایه نمودند و عده قلیلی انصراف دادند که به تبع آن با مراجعه به مدیریت امور سهام بانک شهر و انجام فرایند قانونی،تسهیلات ایجاد شده به نام ایشان از محل فروش سهام موصوف تسویه و از موجودی سهام آنان کسر می گردد و در خصوص آندسته از کارکنانی که تاکنون نسبت به تسویه تسهیلات اقدام ننموده اند و شامل جریمه دیرکرد شده اند نیز می توانند نسبت به تسویه اقدام نموده و شامل بخشش جرائم دیرکرد گردند.

لازم بذکر است عایدی هر سهم از محل فروش سهام با احتساب جایزه، رشد ۹۰ درصدی سهام این بانک را نشان می دهد. همچنین کسب رتبه چهارم رشد سرمایه ای در بین بانک های تجاری غیر دولتی مبین عملکرد دقیق و روشن بانک شهر بوده ، بعلاوه واگذاری بیش از ۷۶ درصد از سهام بانک به سهامداران عمده بانک نشان از موفقیت و تلاش در جهت احقاق حقوق سهامداران و خانواده بزرگ شهرداری تهران و کلانشهرها می باشد .

یادآور می شود در راستای ارائه خدمات مطلوب به کارکنان شهرداری محترم تهران بمنظور جلوگیری از هدر رفتن زمان و مسافرت های غیرضروری درون شهری نسخه جدید پورتال سهامداران بانک شهر در دسترس عموم سهامداران گرامی می باشد که پس از ورود به پورتال مذکور کلیه سوابق سهامداری خود اعم از تعداد سهام، سودهای متعلقه، امکان برخورداری از چاپ گواهی سهام و مشخصات هویتی را خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا