اجتماعی و فرهنگی

شناسایی شبکه‎های مرتبط باباندتمساح خلیج

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردارعلی مویدی در دیدار با فرمانده ناجای استان لرستان، افزود: امسال با هدفمندی برخورد با شبکه‎ها و سرشبکه‎های توزیع مواد مخدر که امنیت ملی و سلامت جامعه را به خطر می‎اندازند توانسته‎ایم به توفیقاتی دست یابیم که در دو سه دهه اخیر بی‎نظیر بوده است.

 

وی اضافه کرد: در حوزه برخورد با عناصر اصلی و سرشبکه‎ها، با اقدامات حرفه‎ای پلیسی توانستیم تمساح خلیج را در سطح آب‎های آزاد منطقه دستگیر کنیم. این فرد اقدام به توزیع مواد مخدر بیش از ۱۰۰ تن در منطقه و فرامنطقه کرده و امنیت جهانی را به خطر انداخته بود.

 

مویدی ادامه داد: همچنین شبکه‎های مرتبط با باند تمساح خلیج در حال دستگیر شدن هستند و خیلی از آنها نیز شناسایی شده‎اند که در این راستا شاهد ۱۳ درصد کاهش در بحث ورود مواد مخدر از سطح دریا هستیم.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرناجا افزود: همچنین باند دیگری در چند روز گذشته در استان‎های شرقی دستگیر شده‎اند که سه نفر از اعضای اصلی آن در این عملیات کشته شدند و در جنوب هرمزگان نیز یکی از شبکه‎های اصلی که بسیاری از شهروندان را مورد ضربه قرار می‎دادند، دستگیر شدند.

 

وی تصریح کرد: امسال اقدامات بسیار قابل توجهی صورت گرفته و توانستیم از معضلات اجتماعی زیادی جلوگیری کنیم.

 

۳۰۰ هزار پلیس کشور با مواد مخدر مبارزه می‎کنند

 

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی همچنین در حاشیه دیدار با فرمانده ناجای استان لرستان با تأکید بر اینکه ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند، بیان کرد: در ۷ ماهه سال جاری بیش از دو تن مواد مخدر از سطح استان کشف شده است و نیروی انتظامی استان در دستگیری قاچاقچیان، پاکسازی محله‎ها و کشف مواد مخدر توانسته کارنامه خوبی را ارائه دهد.

 

وی اضافه کرد: در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، لرستان جزء استان‎های موفق بوده است. خیلی از استان‎ها توفیقات چندانی نداشتند، اما در لرستان کارهای اطلاعاتی و مستمری صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از ظرفیت‎های خوب استان بیشتر از این باید استفاده شود، تأکید کرد: رسانه‎ها دستگاه‎های متولی را در مقابله با این تهدید جهانی همیاری کنند.

 

شکست آمریکا و غرب برای مبارزه با مواد مخدر درافغانستان

 

وی با اشاره به تولید مواد مخدر در افغانستان، گفت: متأسفانه تولید در این کشور به اوج خود رسیده است. غرب با آن همه ادعا در این ۱۵ سال نتوانسته در این کشور کاری انجام دهد و هفته گذشته نیز طبق خبری که توسط دفتر بررسی وضعیت افغانستان اعلام شده، آمریکا و غرب در امر مبارزه با مواد مخدر در این کشور با شکست مواجه شدند و حتی یک گام هم به جلو برنداشته‎اند.

 

مویدی اذعان کرد: این کشورها ادعا می‎کنند ۸ میلیارد دلار هزینه مبارزه با مواد مخدر کرده‎اند در حالی که هزار دلار نیز خرج نشده است.

 

وی با بیان اینکه ایران بیشترین مرز را با افغانستان دارد، اظهار کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر از این مرز توفیقات قابل توجهی در کشور به وجود آمده است و در ۲۷۲ تن مواد مخدری که در کشور کشف شده کمتر از ۳۰ درصد از مرز افغانستان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا