شورای شهر

انتقاد فراهانی از بذل و بخشش های بی حساب و کتاب در بودجه شهرداری

به گزارش شورا‌آنلاین، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران از زنان و کودکان در بودجه ۹۷ حمایت کرد.

وی در این باره گفت: برای حمایت از نهاد خانواده و ارتقا مشارکت اجتماعی پیشنهاد می شود، ردیف ها تغییر کند که متاسفانه این امر اتفاق نیفتاده است؛ معتقدم توانمندسازی اجتماعی بانوان باید از ۶ میلیارد به ۵۰ درصد یعنی ۹ میلیارد افزایش پیدا کند.

فراهانی گفت:همچنین بودجه اجرای برنامه های فرهنگی هنری ویژه بانوان باید ۵۰ درصد نیز افزایش یابد.

این عضو شورا اضافه کرد: از سوی دیگر معتقدم بودجه ۱ میلیاردی برای اجرای طرح های اجتماعی_فرهنگی کودکان با توجه به مصوبه شهر دوستدار کودک کم است و باید به دو برابر افزایش بیابد؛ شهر دوستدار کودک با ۱ میلیارد اتفاق نمی افتد.
 

 رئیس کمیته بودجه و نظارت در خصوص بودجه موسسات فرهنگی هنری در بودجه ۹۷ گفت: شرکت توسعه فضای فرهنگی ۹ پروژه را توسط پیمانکاران انجام می دهد که بر اساس مصوبه شورای چهارم موظف بوده تعداد نیروها را کاهش بدهد و بهره وری ایجاد کند؛ نه تنها این کار انجام نشده بلکه در سال ۹۷ برای مدیریت ۹ پروژه ای که خود انجام نمی دهد، می خواهد نیروهایش افزایش بیابد. اما طی جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید به مصوبه شورای چهارم تن بدهند؛ از این رو پیشنهاد کاهش بودجه را داریم.

وی بیان کرد: در خصوص بودجه سمن ها، در بودجه شورا تصویب شده و امکان تغییر وجود ندارد

همچنین رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اختصاص بودجه های بدون حساب و کتاب مخالفت کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه حمایت از موسسات فرهنگی هنری از ۱۳ میلیارد به ۲۵ میلیارد افزایش یافته است. این در صورتی است که ما اساسا با این نوع کمک و بذل و بخشش که حساب و کتاب ندارد باید مخالفت کنیم؛ این از همان حفره هایی است که بعدا می تواند مسئله ساز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا