سیاسیصفحه اصلی

صدور مجوز از سوی هیئت وزیران برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شورایاری‌ها مجوزات لازم را برای انتخابات از هیئت وزیران گرفته و دقیقاً طبق آن عمل می‌کنند.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  اظهار کرد: چند وقتی است که در برخی رسانه‌ها عنوان می‌شود شورایاری‌ها مجوز ندارند و هیئت وزیران و مجلس مصوبه‌ای برای برگزاری قانونی این انتخابات ندارند.

وی افزود: این موضوع صحت ندارد چراکه شورایاری‌ها مجوزات لازم را برای انتخابات از هیئت وزیران گرفته و دقیقاً طبق آن عمل می‌کنند.

هیئت وزیران مصوبه‌ای برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ندارند

چندی پیش ابوالفضل ابوترابی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را خلاف قانون عنوان کرد و گفت: هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای برای برگزاری قانونی این انتخابات ندارند.

ابوترابی تصریح کرد: به گفته آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، سازمان بازرسی نیز با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مخالفت کرده است و طبق نظر سازمان بازرسی، برگزاری این انتخابات غیرقانونی است و هر گونه هزینه کرد در این انتخابات تصرف در بیت المال می‌باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بر اساس نظر سازمان بازرسی (که آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده است) در صورت برگزاری این انتخابات، قوه قضائیه با شورای شهر تهران برخورد خواهد کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا