شورای شهرصفحه اصلی

تخلفات شهرداری در ساخت و ساز/ احداث ساختمان ۸ طبقه در حریم بنای تاریخی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری در ساختمان‌های تحت تملک خود قانون را رعایت نکرده است، گفت: در منطقه ۷ شهرداری در حریم یک بنای تاریخی ساختمانی ۸ طبقه احداث شده است.

به گزارش شوراآنلاین،‌ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر در زمینه طرح الزام شهرداری به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پروانه برای ساختمان‌های تحت تملک شهرداری، اظهار داشت: این طرح از سوی کمیسیون معماری و شهرسازی در اردیبهشت امسال ارائه شد و بر مبنای یک بررسی آسیب‌شناسی و مطالعاتی به نتایجی در این زمینه دست یافتیم که نشان از الزام شهرداری به برخی از موارد قانونی داشت.

وی افزود: تعداد قابل توجهی ساختمان در تملک شهرداری یا مؤسسات زیرمجموعه‌ای آن است و یا اینکه پروژه‌های مشترکی توسط شهرداری و مراکز دیگر در زمینه ساختمانی ایجاد شده و در حالی که شهرداری خودش مرجع صدور پروانه خود این موضوع را اجرا نکرده است.

وی ادامه داد:‌مشکل جایی بروز می‌یابد که پروژه مشارکتی بوده و یا شهرداری قصد داشته ساختمان‌های تحت تملک خود را بفروشد و مباحث حقوقی، مالی و بی‌رغبتی خریداران را نشان می‌دهد.

وی به ذکر سال‌هایی در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: در منطقه ۷ بنایی به اسم خانه لرزاده وجود دارد که این بنا تاریخی است و در حیاط آن ۸ طبقه ساختمان است که در حریم اثر تاریخی بدون پروانه ساختمانی ساخت و ساز شده و این مسئله الان دردسر ایجاد کرده است.

وی افزود: ساختمان مؤسسه همشهری که به صورت سه ساختمان مجاور هم است نیز پایان کار ندارد و ساختمان شهرداری ۲ و یک و ساختمان ۲ منطقه ۸ نیز فاقد پروانه است.

وی بیان داشت: بر همین اساس کمیسیون به جمع‌بندی رسید که طرحی را تهیه و از طریق آن شهرداری را ملزم به اخذ پروانه کند و یا آنچه که تا کنون اقدام نکرده در بازه زمانی پیگیری و پروانه دریافت کند.اعطا خاطرنشان کرد:‌در پایان شورای شهر باید ملزم به ارائه گزارش در این زمینه باشد و باید توجه داشت اخذ پروانه ساختمانی علاوه بر رفع مشکلاتی که ذکر شده سبب افزایش ارزش افزوده دارایی‌های شهرداری نیز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا