صفحه اصلیمدیریت شهری

واکنش مدیر عامل مترو به ناایمن بودن خط ۶ مترو: کارمند اداری شورای شهر صلاحیت اعلام ایمن بودن یا نبودن خطوط مترو را ندارد!

مدیرعامل مترو تهران با تأکید بر اینکه خط ۶ مترو ایمن است، گفت: کارمند اداری شورای شهر صلاحیت اعلام ایمن بودن یا نبودن خطوط مترو را ندارد.

به گزارش شوراآنلاین، علی امام مدیرعامل مترو تهران در مورد ایمنی خط ۶ مترو و حواشی ایجاد شده در این زمینه اظهار داشت:‌ایمنی این خط توسط کارفرما، مدیر طرح و پیمانکار تأیید شده که همه این افراد از نظر حقوقی می‌توانند ایمنی خط را تأیید کنند و فردی که مسئولیت قانونی ندارد اظهارنظرش درباره ایمنی مترو درست نیست.

وی با تأکید بر اینکه خط ۶ مترو از ابتدا که افتتاح شد ایمنی لازم را داشته است،‌گفت: اقداماتی که اکنون در حال انجام است در جهت تکمیلی سامانه‌ها در راستای کاهش سرفاصله حرکت قطارها صورت گرفته و زمانی که این سامانه‌ها را تکمیل می‌کنیم مفهوم آن بدین معنا نیست که ایمنی را برقرار می‌کنیم و ایمن نبودن خط ۶ مترو از اساس اشتباه است.

مدیرعامل مترو تهران ادامه داد: هیچ خطی را بدون ایمنی افتتاح نمی‌کنیم و اینگونه نیست که از روی تعجیل افتتاح را انجام و پس از آن بخواهیم ایمنی را تکمیل کرده باشیم، هدف ما از اقداماتی که اخیراً انجام گرفته تنها کاهش سرفاصله حرکتی قطارها برای بهره‌بری بیشتر مردم و رضایت‌مندی آنها است.

سرفاصله حرکتی قطارهای مترو

وی گفت:‌ همه خطوط مترو تهران بر اساس سرفاصله حرکتی دو دقیقه طراحی شده البته از ۲۱ سال گذشته که مترو شروع به بهره‌برداری کرده حتی خط یک، ۲ و ۴ آن سرفاصله حرکتی کمتر از ۴ دقیقه نبوده است که این موضوع به عوامل مختلفی همچون کمبود واگن بستگی دارد.

امام تصریح کرد: در خط ۳ و ۴ در حال  حاضر و خط ۶ و ۷ در آینده پایانه ابتدایی و انتهایی خطوط را راه‌اندازی می‌کنیم که سرفاصله حرکتی کاهش یابد البته خط ۶ با تکمیل سامانه‌ها اکنون سرفاصله حرکتی ۱۵ دقیقه است که همه تلاش‌ها در جهت کاهش این زمان انجام می‌گیرد.

طراحی سامانه‌های مترو بر اساس سناریو 

مدیرعامل مترو تهران تصریح کرد: در مورد هواسازها ایستگاه‌ها باید توجه داشت در خطوط مختلف مترو در مورد تهویه مجموعه سامانه‌ای داریم متشکل از تهویه ایستگاهی یا میان تونلی که این موضوع با توجه به سناریوهای مختلف کار می‌کند و در زمان عادی یک روش و در حادثه یک روش دیگری در نظر گرفته شده است به طوری که اگر آتش‌سوزی رخ دهد شرایط بهره‌برداری عوض می‌شود به عبارتی در زمان آتش‌سوزی حالت مکشی و در زمان عادی حالت دمشی دارد.

وی تأکید کرد: آنچه در خط ۶ و ۷ وجود دارد در این زمینه همه مبتنی بر سناریوها بوده است. در خط ۳ و ۴ نواقصی در سامانه تهویه داریم که با محدودیت منابع به ویژه در دو سال اخیر این موضوع با مشکلاتی همراه شد ولی با این وجود تلاش‌ها صورت گرفت و اقداماتی در جهت تکمیل سامانه تهویه در حال انجام است و اگر بودجه‌های  بیشتری اختصاص یابد این مسئله تسریع پیدا می‌کند.

فقط ۵۵ میلیارد تومان بودجه دولتی داریم

امام گفت:‌ بودجه ما در شهرداری تهران حدود دو هزار میلیارد تومان بوده و بودجه دیگرمان در دولت ۵۵ میلیارد تومان است که با افزایش هزینه‌ها عدد کوچکی به شمار می‌رود و اگر تخصیص اعتبار بیشتر شود قطعا اقدامات گسترده‌تری صورت می‌گیرد.

به اسم شورای شهر تشویش اذهان عمومی می‌کنند

وی در پایان تأکید کرد: برخی در ارتباط با ایمن نبودن خطوط مترو صحبت‌هایی می‌کنند به نام شورا در حالی که هیچ مسئولیتی در شورای شهر ندارند و تنها کارمند اداری هستند این مسئله ذهن‌های مردم را تحت تأثیر قرار داده و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا