اجتماعی و فرهنگی

کاهش درآمد شهرداری با اجرای طرح جدید ترافیکی

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح کاهش آلودگی هوا پیوست اجتماعی دارد، گفت: آلودگی‌های ایجاد شده ارتباطی با اجرای این طرح نداشت.

به گزارش شوراآنلاین، محسن پورسیدآقایی در پاسخ به سوال برخی از اعضای شورای شهر در مورد اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت، گفت: طرح کاهش آلودگی هوا از طرح‌های افتخارآمیز است که سبب کاهش آلودگی تهران شد؛ البته انتقادات و ایراداتی وجود دارد که باید در جهت اصلاح آنها اقدام کنیم ولی به طور کلی اصل طرح مایه افتخار شهر و شورا است.

وی افزود: خوشبختانه موفق شدیم طرح بی‌دلیل زوج و فرد که بر اساس یک تصمیم لحظه‌ای گرفته شده بود را حذف کنیم این طرح مطالعات پیوسته نداشت در حالی که طرح کاهش آلودگی هوا پیوست اجتماعی داد.

معاون شهردار تهران بیان داشت: جهت قیمت‌گذاری عوارض نیز مطالعات گسترده‌ای صورت گرفت و کار بزرگی انجام شد و ما می‌خواهیم تحول به هر قیمتی را اجرا کنیم ولی آثار طرح بسیار مؤثر بوده است.

پورسیدآقایی بیان داشت: زمانی که سال ۹۷ طرح ترافیک را تغییر دادیم هجمه و اعتراضات زیادی وارد شد که قابل مقایسه با اعتراضات کنونی نیست ما به مطالعات طرح مطمئن هستیم و بر اساس نظرسنجی که ایسپاانجام داده معتقدیم این طرح موفقیت و رضایت‌مندی داشته است. طرح در سال ۹۷ اجرا شد و مردم ۶۳ درصد اکنون رضایت‌مندی دارند.

پورسیدآقایی عنوان کرد: اینکه طرح ترافیکی محدودیت‌دار باشد همیشه برخی با آن مخالفند برخی می‌گویند که این طرح کاسب‌کارانه است و باید گفت این حربه مردم‌پسند علیه طرح به شمار می‌رود. طرح ترافیک سبب کاهش درآمد شهرداری شده است و در سال۹۶، ۳۶۴ میلیارد تومان درآمد طرح از عوارض بود که در سال ۹۷، به ۲۹۰ میلیارد تومان رسید.

معاون شهردار تهران گفت:‌با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا میزان درآمد شهرداری نیز کاهش یافته قبلا خودروها سه روز به محدوده می‌آمدند و  می‌توانستیم پول بیشتری بگیرم بنابر این اجرای طرح قابل دفاع است.

وی در پاسخ به سوالی که حبیب‌زاده عضو شورای شهر در مورد افزایش ازن پرسیده بود گفت:‌دی‌اکسید نیتروژن با هیدروکربن ترکیب و O منفی تولید می‌کند و در نهایت ازن شکل می‌گیرد.

پورسیدآقایی افزود: قرار نیست همه معضل شهر را با طرح ترافیک جدید حل کنیم موضوع موتورسیکلت‌ها نقطه ضعف ما در تهران است و می‌توانیم بگوییم هیچ اثرگذاری نتوانسته‌ایم در این زمینه داشته باشیم البته ممنوعیت شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری اقدام بزرگی بود.

*دوربین‌های طرح ترافیک کامل است

معاون شهردار تهران گفت:‌دوربین‌های طرح ترافیک ۱۰۰ درصد است و اینکه گفته می‌شود ورودی و خروجی‌های طرح دوربین‌های ناقص دارد درست نیست همه آنها کار می‌کند و تردد خودروها رصد می‌شود برای مهر ماه مطمئن هستیم ترافیک کم می‌شود البته این ماه شلوغی‌های خودش را دارد و از ماه آینده کامل می‌شود.

* آلودگی شهر ارتباطی با طرح ترافیک ندارد

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود با اجرای طرح آلودگی هوا بیشتر شده گفت: این موضوع به مسئله ازن برمی‌گردد و ما گزارش جداگانه‌ای در این زمینه داریم ازن از ترکیبات ثانویه است و با موضوع  تابش ربط دارد امسال هم گرما و هم تابش بیشتر شده و پمپ بنزین‌ها منشأ تولید ازن هستند همچنین کاتالیست‌های خودروها باید درست کار کنند.

* ۱۰ قطار جدید تا آبان به مترو اضافه می‌شود

معاون شهردار تهران از اضافه شدن ۱۰ قطار جدید به مترو تا آبان خبر داد و گفت:‌قبل از یک ماه آینده ایستگاه امام حسین (ع) راه‌اندازی و پس از آن ایستگاه هفت تیر را خواهیم داشت. در جهت توسعه حمل و نقل عمومی خط ۶ و ۷ راه افتاده و اینکه گفته می‌شود به این موضوع توجه نداریم درست نیست ولی باید به این نکته توجه داشت که اتوبوس نیست و بحث واردات به صفر رسیده ولی با این وجود در کمتر از دو هفته گذشته ۱۱۷ دستگاه مینی‌بوس و ۱۳ اتوبوس بی‌. آر. تی را به خطوط اضافه کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا