اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

مصوبه برج-باغ چه زمانی به شهرداری تهران ابلاغ می شود؟

معاون وزیر راه و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران با اشاره به تصویب مصوبه برج-باغ در شورای عالی شهرسازی گفت: این مصوبه تا هفته آینده به شهرداری تهران ابلاغ می شود.

به گزارش شوراآنلاین، فرزانه صادق مالواجرد معاون وزیر راه و دبیر شورای عالی شهرسازی ایران در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه برج باغها گفت: سال ۹۳ شورای عالی شهرسازی به جهت بررسی طرح تفضیلی و مغایرت های موجود میان طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران، دستور بازنگری مصوبه برج باغ‌ها صادر شد.

وی افزود: از سال ۹۳ هیچ اتفاقی برای بازنگری در این موضوع رخ نداد اما از سوی شورای جدید این بازنگری انجام شد و قرار شد این مصوبه به شورای عالی بیاید و تصویب بگیرد.

معاون وزیر راه گفت: اواخر اسفند ماه سال گذشته به محض آنکه مصوبه به دست ما رسید این مصوبه به کمیسیون‌های تخصصی رفت و در کمیته فنی این پیشنهاد و بازنگری مورد بررسی قرار گرفت.

مالواجرد افزود: دوشنبه هفته گذشته در صحن شورای عالی این موضوع مطرح شد و این بازنگری به اتفاق آرا به تصویب رسید.

معاون وزیر راه گفت: الان در حال انجام مراحل اداری ابلاغ آن هستیم و احتمالا ظرف هفته آینده به شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد.

وی درباره اهمیت این مصوبه گفت: ۱۲۸ هکتار از باغات از بین رفته است در حالی که اینها میراث شهر تهران بوده است و نمی شود نسبت به باقی مانده باغات بی تفاوت بود.

مالواجرد افزود: ما ۶ هزار بارسل از مجموع یک میلیون بارسا موجود در شهر تهران داریم که باید حفظ اینها با حساسیت بیشتری بررسی شود.

معاون وزیر راه گفت: در مصوبه جدید ضریب اشغال تنها ۱۵ درصد از مساحت باغ است و نظارت دقیقی بر اجرای این مصوبه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا