اجتماعی و فرهنگی

بیش از ۵۰ درصد کل درآمد کشور از تهران تامین می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید حسین هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، اظهار کرد: خوداتکایی مددجویان آنان را در زندگی مقاوم کرده و دیگر وابسته نخواهند بود.

 

وی با نقل خاطره ای از خانمی که در کمیته امداد امام شهرستان تبریز مددجو بود و فرشبافی را فراگرفت و اکنون تبدیل به صادر کننده فرش شده بیان کرد: این رویه باید در کل کمیته امداد ادامه یابد تا مددجویان خوداتکا شوند.

 

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: بزهکاری در استان تهران به لحاظ جمعیتی نسبت به سایر استان های کشور کمتر است.

 

هاشمی گفت: برغم جمعیت بالای استان با محروم بودن این استان میزان بزهکاری در آن کاهش یافته است.

 

وی استان تهران را استانی محروم و گره دار در انواع مشکلات نامید و بیان کرد: استان تهران به لحاظ امکانات، نیرو و اختلاف میزان حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی نسبت به وزارتخانه ها در محرومیت به سر می برند.

 

هاشمی با بیان اینکه بودجه استان نیز در رتبه یازدهم قرار داشت تصریح کرد: طی جلسات با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری آنان متقاعد کردیم که بودجه استان ارتقا یابد و اکنون به رتبه هفت رسیده است.

 

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کل در آمد کشور از این استان تامین می شود تاکید کرد: حاضریم تهران را بدون بودجه دولتی اداره کرده و حتی چند استان را یاری رسان باشیم.

 

وی با اشاره به پذیرفته شدن این تفکر در دولت تصریح کرد: اگر خودگردان شدن استان ها در کشور فرهنگ شود دیگر به درآمد نفتی نیازی نیست.

 

براساس گزارش استانداری تهران، ساختمان جدید اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در خیابان دماوند، ظهر امروز طی مراسمی با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا