شورای شهرصفحه اصلی

هاشمی: برای انتخابات شورایاری‌ها نباید لیست داد/ احساس نشود که انتخابات را سیاسی می‌کنیم

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه احزاب سیاسی باید نگاه صنفی در انتخابات شورایاری‌ها داشته باشند، گفت: احزاب سیاسی نباید لیستی به معنای امروزی برای انتخابات شورایاری‌ها بدهند.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر در اولین گردهمایی اعضای هیأت‌های اجرایی مناطق ۲۲‌گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شهر تهران اظهار داشت: در این دوره از برگزاری انتخابات داوطلبین می‌توانند حداقل سن ۲۲ سال داشته باشند و این زمینه را فراهم خواهد کرد که حتی دانشجویان با فرض معافیت تحصیلی بتوانند شورایار محلات شوند.

وی افزود: نخبگان، تحصیل‌کرده‌ها، دانشجویان، زنان و افراد از صنوف مختلف می‌توانند در انتخابات شورایاری‌ها داوطلب شوند و شورای شهر را در بهتر شدن محلات یاری کنند و نقش آنها برای مدیریت شهری مفید است.

هاشمی در ارتباط با تبلیغات انتخابات شورایاری‌ها گفت: تبلیغات نسبت به ۴ سال قبل به سمتی پیش رفته که می‌توان بیشتر از فضای مجازی استفاده کرد و این فضا اکنون برای تبلیغات آماده‌تر است و با هزینه کمی می‌توان تبلیغات را انجام داد و پررونق شدن فضای انتخابات را شاهد بود.

رئیس شورای شهر گفت: در دور قبلی انتخابات شورایاری‌ها حدود ۵۴۰ هزار نفر مشارکت داشتند که امیدواریم با انجام تبلیغات در فضای مجازی این آمار افزایش یابد همچنین بتوانیم افزایش ۳ برابری شرکت در انتخابات شورایاری‌ها را همچون شورای شهر شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: درگیری سیاسی و جناحی آسیب به نهاد شورایاری است که تقاضا داریم احزاب سیاسی به این انتخابات نگاه سیاسی نداشته باشند و نگاه صنفی مورد توجه قرار گیرد تا شکل‌گیری فضای چندقطبی و دوقطبی را شاهد نباشیم.

هاشمی گفت: متخصصین فارغ از هر حزبی خودشان را به عنوان داوطلب اعلام کنند و لیستی به معنای امروزی ندهیم که احساس شود انتخابات را سیاسی می‌کنیم.

رئیس شورای شهر در مورد موضوع رد صلاحیت‌ها در انتخابات شورایاری‌ها گفت: بررسی صلاحیت‌ها به صورتی بوده که در این انتخابات اساس خوداظهاری را مدنظر گذاشته‌ایم و پس از آن اطلاعات خوداظهاری بررسی می‌شود و اگر دروغ باشد خود به خود اعتبارنامه صادر نخواهد شد.

وی بیان داشت: در انتخابات مجلس اگر نماینده‌ای به صلاحیت نماینده دیگری معترض باشد می‌تواند اعتبارنامه برای تحقیق بازگردد ولی چنین موضوعی در شورایاری‌ها وجود ندارد و اگر در خوداظهاری مشکلی رؤیت شود لازم است برخورد مناسب صورت گیرد.

هاشمی در خصوص شمارش آرا گفت: فرمانداری و وزارت کشور کمک می‌کنند که با روش الکترونیکی شدن شمارش آرا انجام گیرد. صندوق‌ها و تجهیزات لازم در این زمینه ارائه خواهد شد و اولین بار است که به این روش انتخابات در تهران برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: نباید شکی در صیانت آرا باشد چرا که الکترونیکی شدن روشی علمی و بدون احتمال تقلب است از طرفی سرعت عمل در شمارش آرا بالاست و بلافاصله بعد از اتمام رأی‌گیری نتیجه به سمع همه خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا