خط ۶ مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از مسیر توسعه بخش جنوبی خط ۶ مترو گفت: بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران از دولت آباد به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توسعه می یابد و با این اتصال، بار خط یک متروی تهران کاهش می یابد و شهروندان در شرق تهران به راحتی می توانند با استفاده از این خط به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دسترسی پیداکنند.

 

دبیر با اشاره به اینکه مقدمات و مطالعات اولیه انجام شده است، افزود: با جانمایی ایستگاه های جدید به زودی عملیات عمرانی احداث ایستگاه ها آغاز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در خصوص اعتبارات ایستگاه های جدید در بخش جنوبی خط ۶ مترو مشکلی وجود ندارد و پیش بینی بحث اعتباری آن شده است.

 

منصور کتانباف شهردار منطقه ۲۰ نیز ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری املاک مورد نیاز شرکت متروی تهران گفت: برای هر ایستگاه حدود ۲۰۰۰ مترمربع فضا لازم است که با درنظرگرفتن شرایط محیطی و آسایش شهروندان فضاهایی در ضلع جنوب حرم عبدالعظیم(ع)، میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ابن بابویه و صفائیه برای تامین تجهیزات و کارگاه عمرانی احداث ایستگاه ها پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: برای آغاز عملیات عمرانی احداث ایستگاه های جدید در بخش جنوبی خط ۶ مترو آمادگی لازم را داریم و فضای مورد نیاز تحویل شرکت مترو می شود.

 

هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز در حاشیه این بازدید برای احداث هر یک کیلومتر خط مترو اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برآورد کرد.

 

شهردار منطقه ۲۰ به همراه مدیران شهری این منطقه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و مدیر عامل شرکت متروی تهران را همراهی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا