اجتماعی و فرهنگی

بوچانی: اساتید و نخبگان را برای گذارندن فرصت مطالعاتی به مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران دعوت می‌کنیم

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در حوزه پژوهش های شهری، باید نقش کانونی در میان نهادهای مسوول از جمله استانداری، شهرداری، شورای شهر و شورای عالی استان ها ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران، دکتر محمدحسین بوچانی که در شورای معاونان این مرکز سخن می‌گفت با تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس یکی از اصلی‌ترین رویکردها و مهمترین مناسبت‌های کشور ما و یکی از نقاط روشن، اصیل،‌ شفاف و توسعه دهنده حکومت اسلامی در ایران است.

وی با تاکید بر ضرورت تصویب برنامه سالانه مرکز مطالعات به عنوان کلیدی‌ترین و حیاتی‌ترین ماموریت مدیریتی مرکز، تصریح کرد: ظرف ده روز آینده برنامه سال ۹۸ مرکز براساس دستورالعمل‌های موجود تهیه و برای تایید به دفتر شهردار تهران ارسال خواهد شد.

بوچانی درباره اولویت های برنامه سال ۹۸ مرکز مطالعات تبیین کرد: کاربردی و عملیاتی بودن پروژه‌ها، تعیین تکلیف پروژه‌های جاری،‌ توجه به برنامه های پنج‌ساله شهرداری تهران و برنامه‌های پنج‌ساله کشور و ارتباط تعیین‌کننده و موثر با شورای شهر جزو اصول محوری برنامه مرکز در سال ۹۸ خواهد بود.

رییس مرکز مطالعات در ادامه با تاکید بر ضرورت وحدت استراتژیک برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی شهر تهران در مرکز مطالعات گفت: در شهرداری تهران، بیش از چهل بخش پژوهشی مشغول به کار هستند که تلاش داریم با اتکا به آیین نامه های موجود، سامانه پژوهشیار و تعاملات اثربخش با شهرداری و شورای شهر، به وحدت رویه در پژوهش های شهری برسیم. به صورت خاص در خصوص مرکز پژوهش های شورای شهر، مذاکراتی با رییس شورا و شهردار تهران انجام شده که پس از تصمیم نهایی اعلام خواهد شد.

بوچانی تاکید کرد: تلاش ما این است که مرکز در حوزه پژوهش های شهری، نقش کانونی در میان نهادهای مسوول از جمله استانداری، شهرداری، شورای شهر و شورای عالی استان ها ایفا کند.

رییس مرکز مطالعات در ادامه با تاکید بر ارتقای توانمندی های نیروی انسانی این مرکز، اظهار داشت: برای تامین منابع انسانی تلاش داریم از بخشنامه ارزشمند وزارت علوم درخصوص فرصت مطالعاتی اساتید و نخبگان در دستگاه های اجرایی استفاده کنم و با حضور اساتید و نخبگان در مرکز، خدمات بیشتری به شهر تهران ارایه کنیم.

بوچانی در ادامه به ضرورت احیای شوراهای عالی در مرکز براساس قانون تاکید کرد و گفت: شورای نظارت بر چاپ و نشر کتاب زیر نظر مرکز فعالیت می‌کند و تمام آثاری که در شهرداری تهران منتشر می‌شود باید مجوز این شورا را اخذ کند. ما برای فعال کردن این شورا و ضمانت اجرایی آن اقدامات موثر انجام خواهیم داد.

وی افزود: در کنار این شورا، تلاش داریم با احیای دبیرخانه شورای عالی نظارت بر شهر تهران و شوراهای راهبردی از جمله شورای دیپلماسی و امور بین الملل شهر تهران، خدمات کیفی تری به شهرداری و شهروندان ارایه کنیم.

در این جلسه هریک از معاونان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، پیشنهادات و نکته نظرات خود را درخصوص برنامه های راهبردی مرکز مطالعات ارایه کردند و تصمیماتی درخصوص برنامه های آتی مرکز از جمله تدوین برنامه سال ۹۸ اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا