سیاسیصفحه اصلی

سفر سوئیس و اسپانیای اعضای شورا با هزینه شهرداری!

مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور درباره سفرهای غیرضروری برخی از اعضای شورای شهر به خارج از کشور با هزینه شهرداری گفت: چنانچه فردی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کشور خارج از ترتیبات قانونی به خارج از کشور سفر کنند، فرمانداران یا استانداران باید تصمیمات مقتضی را در هیات‌های حل اختلاف اتخاذ کنند.

به گزارش شوراآنلاین، در لیست دوره جدید سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران، نام برخی از اعضای شورای شهر هم آمده است که برای مراسم‌هایی مانند رونمایی از مجسمه ابوعلی سینا در کشور اسپانیا یا مقاصد دیگری مانند سوئیس با هزینه شهرداری تهران سفر کرده بودند که این سفرها نیز در کمیسیون سفرهای خارجی شهرداری مطرح نشده است.

محمدرضا صمیمی مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور درباره سفرهای خارجی برخی از اعضای شورای شهر به خارج از کشور با هزینه شهرداری گفت: برای ساماندهی سفر اعضای شوراهای اسلامی شهرها، دستورالعملی توسط وزارت کشور تدوین و به کلیه استانداری‌ها ارسال شده است و بر اساس آن لازم است تا فرم‌های پیوست دستورالعمل را که حاوی اطلاعات مرتبط با سفر و ذکر دلایل و جزئیات سفر است، تکمیل و به عنوان یک مصوبه نسبت به طرح در هیات تطبیق شهرستان اقدام و سپس در صورت موافقت به «کمیسیون سفر استان» که در حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مستقر است، ارسال شود.

وی ادامه داد: در این کمیسیون که با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اطلاعات استان، نماینده شورای استان در سطح استان و حوزه عمرانی استانداری تشکیل می‌شود، موضوع طرح و مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید موضوع و اعلام ضرورت سفر، مراتب برای تایید تصمیم‌گیری نهائی به کمیسیون مرکزی سفر که در وزارت کشور (حوزه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستائی) مستقر است، ارسال می‌شود.

مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: کمیسیون سفر در اولین جلسه نسبت به طرح موضوع با حضور نمایندگان پیش گفته دستگاه‌های متناظر در سطح ملی، اقدام و نظریه را به صورت کتبی مشتمل بر موافقت یا مخالفت (با اعلام دلیل) به استان اعلام کرده تا به شورای اسلامی شهر مربوطه منعکس شود.

صمیمی خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورت عدم انجام فرآیند مزبور، مراتب به هیات حل اختلاف استان برای بررسی و رسیدگی ارسال خواهد شد تا حسب ضوابط اقدام قانونی به عمل خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضا خارج از این ضابطه به سفر رفتند، بنابران موضوع در هیات حل اختلاف استان مطرح خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: فرمانداران و استانداران باید اگر احدی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کشورمان خارج از ترتیبات قانونی ذکر شده اقدام کرده، تصمیمات مقتضی را در هیات‌های حل اختلاف اتخاذ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا