مدیریت شهری

ضرغامی: ایجاد فضاهای فرهنگی باعث تعلق خاطر بیشتر مردم به شهر می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در کارگاه مفهومی، فرهنگی و هنر پهنه فرهنگی و هنری رودکی گفت: یک فضای فرهنگی و عمومی ‌به عرصه‌های شهری اضافه شده و قاعدتا این فضاها باعث تعلق خاطر و دلبستگی بیشتر به شهر و به ویژه به این محلات می‌شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر برزین ضرغامی‌ با بیان این مطلب افزود: تقریبا یک سالی می‌شود که پروژه پهنه فرهنگی و هنری رودکی در جریان بوده و قرار است به عنوان یکی از فضاهای عمومی ‌تهران مطرح شود. فضای عمومی‌ای که بر مبنای حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود. در این حوزه هم موسیقی و نمایش تئاتر بیشتر مطرح است چرا که سبقه طولانی تری دارند.

وی ادامه داد: قاعدتا باید برای اینکه پهنه فرهنگی و هنری رودکی به وجود بیاید گروه‌های مختلف از شهروندانی که در این منطقه زندگی می‌کنند و صاحبنظران فرهنگی‌ که در این گروه‌ها فعالیت‌ها دارند این پروژه را به نقد و بررسی بگذارند.

ضرغامی اضافه کرد: باید نظرات گروه‌های مختلف را دریافت و آنها را در حین اجرای پروژه لحاظ کنیم تا بعد از اینکه کاری انجام شد خروجی آن مورد توجه همه گروه‌ها قرار بگیرد. تلاش خواهیم کرد تا جایی که امکان دارد خروجی کار بی عیب و نقص باشد و بتواند نظرات گروه‌ها و سلایق مختلف را در خود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ‌درباره اهمیت این پروژه اظهارکرد: این طرح یکی از طرح‌هایی است که قبلا مطالعات آن انجام اما متوقف شده بود. در واقع این پروژه یکی از برنامه‌هایی بود که باید اجرا می‌شد و بستر آن امروز فراهم شده است.

وی اضافه کرد: امروز یک فضای فرهنگی و عمومی ‌بر عرصه‌های شهری اضافه شده و قاعدتا این فضاها باعث تعلق خاطر و دلبستگی بیشتر به شهر و به ویژه به این محلات می‌شود. از طرفی این فضاها می‌توانند به پاتوقی برای تنفس گروه‌های مختلف تبدیل شود.

ضرغامی گفت: به هر صورت هرچه فضاهای تعاملی، هویتی و عمومی‌ بیشتری ایجاد شود، فرصت بیشتری برای تنفس و فراغت گروه‌های مختلف مردم فراهم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا