شورای شهر

گزارش کامل جلسه دویست و چهاردهم شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رییس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه شورا که مصادف با آغاز ماه ربیع الاول بود ضمن تبریک این ماه ابراز امیدواری کرد که این ماه حاوی سعادت، سلامت و پیروزی برای مسلمین جهان باشد.

 

وی همچنین سالروز درگذشت مفتی اهل تسنن مصری شیخ محمود شلتوت را تسلیت گفت و اظهار داشت: علامه شیخ محمود شلتوت به هنگام ریاست دانشگاه الازهر فتوائی دایر بر جواز پیروی از مذاهب ریشه دار و اصیل اسلامی که شیعه دوازده امامی هم جزو آنهاست، صادر کرد.


چمران افزود: این فتوا در سال ۱۳۷۸ هـجری قمری در هفدهم ربیع الاول ،روز میلاد امام همام جعفربن محمد الصادق (ع)بنیانگذار مکتب شیعه جعفری، در حضور نمایندگان مذهب شیعه امامی و شیعه زیدی و مذاهب شافعی،حنبلی، مالکی، حنفی، به دست ایشان صادر شد.

مهدی چمران در ادامه جلسه با اشاره به حضور موفق و موثر مدیریت شهری تهران در برگزاری ایام اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به حضور موفق و تاثیر گذار مدیریت شهری تهران در مراسم اربعین حسینی در کربلا و نجف پیشنهادی مبنی بر حضور سایر کلان شهرهای کشور در در کنار شهرداری تهران دراین ایام، نشست شوراهای مراکز استانها که هفته آینده در بنر عباس برگزار خواهد شد ارائه می شود. 

وی افزود: شهرداری مشهد فعالیت هایی را در نجف انجام می داد ولی وسعت این حرکت خودجوش میلیونی می طلبد که مدیریت شهری در سایر کلان شهرهای کشور نیز حضوری جدی داشته باشند تا همه بار کار به دوش شهرداری تهران نباشد چراکه در این ایام از تمام نقاط کشور جمعیت راهی کربلا و نجف می شوند.

اقبال شاکری: تعیین نقش شهرداری تهران در ستاد هماهنگی اربعین و تقویت این ستاد با محوریت مردمی 

اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورا نیز ضمن تقدیر از زحمات شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی در مرزهای کشور به ویژه مرز مهران اظهار داشت:  برگزاری این مراسم منوط به دوسالی که برگزار شد نخواهد بود و در سال های بعد نیز تداوم خواهد داشت بهتر است شهرداری تهران در شرایط فعلی که فضا تازه است گزارش عملکرد خود را طی این دوسال به شورا ارائه دهد تا زمینه ساز برنامه ریزی برای سالهای آینده شود.

وی همچنین خواستار تعیین نقش شهرداری تهران در ستاد هماهنگی اربعین شد و گفت: نقش این ستاد طی این دوسالی که از برگزاری برنامه ها می گذرد بسیار کمرنگ بوده است بهتر است جایگاه شهرداری تهران در این ستاد مشخص شده و در جهت تقویت ستاد برنامه هایی تدوین شود.

 

 

تقدیر از خدمات شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی 

اعضای شورای شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه شورا، طی نامه ای از خدمات شهرداری تهران به منظور تسهیل در عزیمت مسیر زواران اربعین حسینی ، در مرزهای عبوری داخلی ( چزابه ، شلمچه ، مهران ) و داخل کشور عراق ( کربلا و نجف ) قدر دانی کردند.

متن کامل این نامه بدین شرح است :

حلول ماه ربیع طلیعه رحمت و برکات خداوندی مبارک باد 
احتراماً ، نظر به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین که بزرگترین میراث معنوی مسلمانان است و نشان از وحدت و همبستگی مسلمانان جهان علیه ظلم و استبداد دارد . امسال این راهپیمایی به مدد و همت عالی مدیریت توحیدی با شکوه تر از سال های پیش انجام شد .
در این راستا شهرداری تهران به منظور تسهیل در عزیمت مسیر زواران اربعین حسینی ، خدمات ارزشمند و موثری را در مرزهای عبوری داخلی ( چزابه ، شلمچه ، مهران ) و داخل کشور عراق ( کربلا و نجف ) انجام دادند. ضمن اینکه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران توفیق زیارت کربلای معلی و حضور در این راهپیمایی عظیم را داشتند . شاهد تلاش شبانه روزی مدیریت شهری و کارکنان خدوم شهرداری تهران بودند . بدین منظور اینجانبان ، امضا کنندگان ذیل از شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف و همه مدیران و کارکنان و کارگران نارنجی پوش شهرداری تهران که با مدیریت و روحیه جهادی خدمات ارزشمند و گسترده ای را در خدمت به زائران حسینی انجام دادند کمال تشکر و قدردانی را داشته و از خداوند برای هم خدمت گزاران نظام جمهوری اسلامی آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

 

 

بودجه ۱۱۷ میلیارد تومانی بوستان "یاس فاطمی" تصویب شد 

 

شورای اسلامی شهر تهران برای احداث و تجهیز بوستان "یاس فاطمی" به شهرداری تهران اجازه داد ۱۱۷ میلیارد تومان از اعتبارات بودجه سال جاری هزینه کند.

 علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه «مجوز تامین اعتبار احداث و تجهیز بوستان جنگلی یاس» اظهار داشت: در لایحه ای که شهرداری تهران به شورا ارایه داده است اعتباری معادل ۱۷۷ میلیارد تومان برای این پروژه درخواست شده است.

وی با اشاره به مطرح شدن این موضوع در کمیته تخصیص توضیح داد: زمانی که موضوع بودجه بوستان یاس در کمیته تخصیص مطرح شد من با تصویب بودجه در کمیته تخصیص مخالفت کردم و تاکید کردم این موضوع از اختیارات کمیته تخصیص و شهرداری نیست.

دبیر در خصوص جزییات این پروژه توضیح داد: بوستان هزار و ۴۰۰ هکتاری یاس فاطمی در دو منطقه یک و چهار شهرداری اجرا شده است. شهرداری تهران از ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار پیشنهادی برای این پروژه، ۹۷ میلیارد تومان را برای احداث، توسعه و بهره برداری و ۸۰ میلیارد تومان را نیز برای احداث پارکینگ شهید عراقی بر اساس توافقی که با وزارت اطلاعات انجام داده درخواست کرده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تنها ۲۰ میلیارد تومان از اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در سال جاری هزینه می شود؛ خاطر نشان کرد: پیشنهاد کمیسیون بر این است که برای ۶۰ میلیارد باقی مانده در بودجه سال ۹۵ تصمیم گیری شود و در حال حاضر شورا تنها با با هزینه کرد ۱۱۷ میلیارد تومان موافقت کند.

وی افزود: پیش از این در شهرداری تهران در کمیته تخصیص تصمیم گیری می کردند که چقدر اعتبار به یک پروژه اختصاص یابد و البته محل برداشت آن در بودجه را مشخص نمی کردند. اما در خصوص بوستان یاس این بار لایحه به شورا ارایه شده اما در این لایحه محل جابه جایی بودجه مشخص نشده است.

دبیر تاکید کرد: کمیسیون حدود چهار ماه به شهرداری فرصت داد که محل هزینه کرد این بودجه را مشخص کنند اما این اتفاق نیافتاده و ما در کمیسیون ردیف هایی از بودجه را که امسال به دلیل اولویت بندی پروژه ها از دستور کار خارج شده تعیین کرده ایم و شهرداری را موظف کردیم تنها از این ردیف های بودجه برای هزینه های بوستان یاس استفاده کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: اگر این سخت گیری انجام می شود به این دلیل است که شهرداری لایحه اصلاحیه کمتری را در وسط سال ارایه کند و از ابتدای سال برنامه شان را مشخص کنند.
اقبال شاکری درباره این لایحه گفت: کار بسیار خوبی در کمیسیون برنامه و بودجه انجام شده است. ولی دو ردیف کد پروژه های پارکینگ طبقاتی برج میلاد و تونل نیایش دو زیرساخت حیاتی شهر هستند. چرا شهرداری هیچ اقدامی در این دو کد پروژه انجام نداده که ردیف های آن به احداث بوستان اختصاص یابد؟

تقی پور نیز با اشاره به اهمیت اجرایی شدن قول هایی که در این پروژه داده شده؛ پیشنهاد کرد ۶۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده برای احداث پارکینگ شهید عراقی را در این مصوبه ذکر کنیم که در سالهای آتی هزینه خواهد شد.

حافظی به عنوان یکی از مخالفان این لایحه تصریح کرد: شهرداری تهران جزییات هزینه کرد ۹۰ میلیارد تومان را به طور کامل به شورا ارایه نداده و تنها منطقه چهار گزارشی را به شورا داده است.

وی با اشاره به دلیل احداث پارکینگ شهید عراقی در این پروژه بیان داشت: شهرداری به ازای معوض زمین های تصرفی متعهد ساخت این پارکینگ شده است اما آیا آن ساختمان ها مجوز داشته اند که ما به ازای آنها ۲۰ میلیارد تومان پرداخت می کنیم؟

تندگویان نسبت به مدل طرح اعتراض کرد و گفت: ما درخواست داریم گزارش کاملی درباره عملکرد شهرداری در این پروژه به شورا ارایه شود تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم. به ما گفته اند ۶۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت بوستان یاس شده است اما نمی دانیم ۳۸ میلیارد تومان دیگر را برای چه چیزی تصویب می کنیم؟

سالاری نیز نظر کمیسیون معماری را قرایت کرد و گفت: لایحه را باید شهرداری پیشنهاد دهد و شورا نباید در موضوعات این لایحه دخالت کند. اگر شهرداری با ردیف های بودجه تعیین شده موافق است من هم با این لایحه موافق هستم.

وی درباره سوال مطرح شده توسط تندگویان توضیح داد: ممکن است بناهای ساخته شده پروانه نداشته باشند اما اگر زمان احداث آنها طولانی باشد می تواند به عنوان املاک وزارت اطلاعات درنظر گرفته شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی همچنین از اینکه تا کنون هیچ بودجه ای برای این پروژه تخصیص نیافته ابراز نارضایتی کرد.

دبیر نیز پیش از تصمیم گیری در صحن شورا توضیح داد: زمانی اصلاحیه بودجه در عرض نیم ساعت با دست نویس دو فوریتی جمع می شد اما حالا روند به شکلی شده که شهرداری در اواسط سال برای ایجاد تغییر در بودجه به شورا لایحه ارایه می دهد.

وی این پروژه را فرصتی برای مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری تهران تصمیم گرفته پارکینگ ها توسط بخش خصوصی احداث شود. بر این اساس برای ساخت پارکینگ های برج میلاد و تونل نیایش تا پایان سال هیچ اقدامی انجام نمی شود و البته ما تمام بودجه این ردیف ها را برای بوستان یاس کم نکرده ایم و هنوز هم اگر اراده ای برای احداث این پروژه ها وجود داشته باشد در فاصله باقی مانده تا پایان سال اعتبار کافی وجود دارد.
علیرضا دبیر این روند را موجب افزایش دقت در تدوین بودجه دانست و گفت: چنین لایحه هایی باعث می شود بودجه شهرداری هر سال دقیق تر نوشته شود.

چمران نیز با اشاره به نگرانی برخی از روسای کمیسیون ها برای کاهش بودجه مصوبه حوزه مربوطه شان توضیح داد: این بودجه از هر جایی برداشته شود مورد اعتراض کمیسیون تخصصی قرار می گیرد و این اتفاقی طبیعی است اما از همه کمیسیون ها بنا بر میزان پیشرفت پروژه ها کسر شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: می توانستند به شهرداری اجازه بدهند اعتبار لازم برای بوستان یاس را از سرجمع بودجه کم کند اما در حال حاضر تعیین شده اعتبار دقیقا از کدام پروژه ها برداشته شود و این کار خوبی است. البته برای نیمه تمام نماندن کار ۸۰ میلیارد باقی مانده هم در بودجه سال بعد پیش بینی شود.

دبیر در تایید سخنان چمران اظهار داشت: شهرداری سال آینده در بودجه حتما این مبلغ را پیش بینی می کند و این روند طبیعی است. باید به سازمان پارک ها برای بهره برداری تا پایان سال کمک شود این منطقه آسیب های اجتماعی نیز دارد و باید به آن رسیدگی شود.

اقبال شاکری نیز در پایان گفت: شهرداری باید طرح توجیهی این بوستان را ارایه دهد تا برنامه زمان بندی و بودجه آن بر اساس این طرح توجیهی مشخص شود. ۶۰ میلیارد از ۱۱۷ میلیارد تومان را از بودجه عمرانی برداشته اند ولی این ها زیرساخت های شهری هستند و باید برنامه توجیهی این طرح ارایه شود.

در پایان این لایحه با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

 

اعمال صحیح معاینات فنی ۴۰ درصد از آمار تصادفات را کاهش می دهد 

معصومه آباد در حاشیه دویست و چهاردهمین جلسه غیر علنی شورای شهر تهران، اظهار کرد: این موضوع تصمیمی که علاوه بر تبعات زیست‌ محیطی، تصادفات سنگین ناشی از نقص ایمنی را دامنگیر شهروندان کرده است زیرا که در شهر تهران بیش از ۴ میلیون خودرو در حال تردد است و علی رغم چنین حجم وسایل نقلیه ای در شهر، متاسفانه میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی به کمتر از ۵۰۰ هزار مورد در سال می رسد که بسیار تامل برانگیز است. 

وی با اشاره به اینکه بیش از۲.۵ میلیون موتور سیکلت با پلاک تهران در شهر در حال تردد هستند، تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته تنها ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی موتورسیکلت مراجعه کردند. درحالی که امروز در شهر تهران ۴۰ خط در ۱۴ مرکز آماده ارائه خدمات معاینه فنی به شهروندان هستند اما بیش از ۷۰ درصد ظرفیت موجود که تنها با یک شیفت کار می کنند، همچنان خالی است.
وی به گزارش ستاد معاینه فنی تهران اشاره کرد و گفت: بطور متوسط ۲۷ درصد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌ کنند، به موجب نقص فنی در عملکرد موتور و سیستم احتراقی، دارای آلایندگی بیش از حد و ۱۱ درصد با نقص در سیستم ترمز مواجه اند. از سوی دیگر میزان آلودگی ناشی از موتورسیکلت‌ها به واسطه عملکرد نامناسب موتور ۴ تا ۱۰ برابر آلایندگی خودروها بوده و به تنهایی عامل ۵۵ درصد از مرگ و میر ناشی از تصادفات هستند.
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه بحث معاینه فنی نزد شهروندان به عنوان یک عامل تاثیر گذار در ارتقاء ایمنی خودرو و سلامت شهر تلقی نمی شود، عنوان کرد: این امر در میان شهروندان، تنها به عنوان یک ابزار تحمیلی تعبیه شده که تساهل در انجام آن یک امتیاز است به شمار می آید. درصورتی که مطالعات انجام گرفته نشان داده است اعمال صحیح معاینات فنی ۲۳ درصد از آلودگی هوا و ۱۳ درصد از مصرف سوخت و ۴۰ درصد از آمار تصادفات راهنمایی و رانندگی را کاهش می دهد. 
آباد با اشاره به اینکه این آمار در خصوص افزایش امکان نجات جان شهروندان نیز صدق می کند، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بیش از سه هزار نفر بر اثر عوارض ناشی از آلودگی هوا و سونامی سرطان در تهران جان خود را از دست داده اند. همچنین بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی در ۱۶ سال اخیر بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ایران بر اثر حوادث رانندگی کشته شده اند. 
وی افزود: نکته حائز اهمیت آنست که اتحادیه اروپا، نقص فنی را عامل ۱۱ درصد از تصادفات منجر به فوت معرفی کرده است که اگر این درصد را به آمار کشته شدگان تصادفات در ایران نسبت دهیم، تنها در این چند سال انجام معاینه فنی می توانست جان بیش از ۳۰ هزار نفر ایرانی را نجات بخشد.
این عضو کمسیون سلامت شورای شهر اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان اعمال قانون و برخورد با وسایل نقلیه ای که معاینه فنی نداشته اند از سال گذشته تا امسال با ۱۳۰ هزار مورد به بیش از ۲ برابر رسیده است، اما این برخوردهای موضعی و موقت راهکار اجرایی شدن قانون نیست. از سوی دیگر هرچند که در حال حاضر ظرفیت خطوط معاینه فنی از میزان مراجعات هم بیشتر است اما می بایست به منظور پوشش کامل وسایل نقلیه موتوری شهر ظرفیت سازی مناسبی صورت گیرد.
این عضو کمیسون سلامت شورای شهر تهران ضرورت توجه جدی به مقوله معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری به ویژه موتورسیکلت ها در شهر را محرز دانست و افزود: علی رغم لزوم جایگزینی موتورسیکلت های برقی در چرخه حمل و نقل شهری، این مهم بیشتر جلوه اقتصادی به خود گرفته است تا محیط زیستی! بنابراین از آنجا که تاکنون هیچ گونه اقدام موثری از سوی نهادهای متولی امر در جهت تسهیل چنین برنامه هایی صورت نگرفته است، لازم است تا سیاست های راهبردی برای کاهش آلودگی هوا به سمت حمایت از وسایل نقلیه موتوری پاک سوق پیدا کند.
رییس کمیته ایمنی ومدیریت شورای شهر تهران با اظهار تاسف از عدم اجرای برنامه های موجود بر طبق قانون، تاکید کرد: در حالی که سیاست های ملی، توسعه حمل و نقل عمومی را نشانه گرفته، تیرهای ما به گشودن دروازه های شهر به روی خودروهای شخصی می خورد. خودروهایی که پیش تر برایشان طول عمر ۵ ساله معاینه فنی را بریده ایم تا در یک چرخه کاملا حساب شده تیشه بر سلامت شهر و شهروندان زنیم.
به گفته آباد؛ معافیت معاینه فنی خودروهای داخلی درحالی رکورد خواب ۵ ساله را می زند که کاتالیست های آن حد اکثر ۳ سال عمر می کنند و پس از آن کارایی خود را از دست می دهند به طوری که میزان آلایندگی خودرو تا ۵ برابر افزایش می یابد.
وی ادامه داد: جالب تر آنکه این خواب در کشور ما در حالی زمستانی شده است که در هیچ کشوری از جهان تا به حال سابقه نداشته است. حال اینکه حتی برترین تولید کنندگان خارجی با بالاترین استانداردهای روز دنیا متوسط ۳ سال را برای معاینه فنی خودروهای خود پیشنهاد داده اند.
رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران به راهکارهای موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این راستا لازم است تا متولیان امر پلیس راهور و ناجا، سازمان حفاظت محیط زیست و حتی نمایندگان مردم در مجلس با همتی مضاعف بحث رصد معاینات به ویژه در خصوص تسریع در راه اندازیه سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) را جدی گرفته و جهت رفع چالش های مطرح در اجرای صحیح قانون معاینه فنی خودرو ها به منظور ارتقای ایمنی خودروها، تامین سلامت مردم و کاهش آلاینده ها در شهر اقدام کند.

 

حل مشکلات کمپ شفق / آغاز جمع آوری مردان کارتن خواب 

رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول درباره زنان کارتن خواب، گفت: بر اساس اطلاعات واصله از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اقدامات موثری در زمینه جمع آوری زنان کارتن خواب از سطح شهر تهران صورت گرفته است که می توان به جمع آوری حدود ۴۵۰ نفر از این افراد از سطح شهر تهران و ساماندهی در مراکز متعدد طی هفته گذشته اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه نواقص و مشکلات کمپ شفق مرتفع شده است، افزود: زنان کارتن خواب جمع آوری شده  در مجموعه شفق اسکان یافتند. البته ۱۰۰ نفر از این افراد اعتیاد نداشتند که به مددسراها منتقل شدند و مددسراهای موجود در سه نوبت این افراد را پذیرا هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: ۱۸ نفر از افراد جمع آوری شده دوجنسیتی هستند که به بهزیستی معرفی شدند و مقدمات نگهداری از این افراد فراهم شده است، البته انتظار داریم سازمان بهزیستی نسبت به درمان آنها نیز اقدام لازم را انجام دهد.

حافظی با اشاره به راه اندازی مرکز اتحاد در منطقه ۴ شهر تهران در آینده نزدیک، گفت: مرکز سعیدآباد نیز بزودی مجوز ماده ۱۶ را کسب خواهد کرد همچنین مرکز خاورشهر نیز برای جمع آوری مردان کارتن خواب و ساماندهی آنها آماده شده است و در هفته جاری جمع آوری مردان کارتن خواب نیز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه استاندارهای ملی و بین المللی است، تاکید کرد: این استانداردها بر حسب شرایط موجود تعریف و به کار گرفته می شود. یکی از مشکلات، تعریف استانداردها توسط وزارت بهداشت درباره مراکز مرتبط با ترک اعتیاد و کمپ های نگهداری است.

 این عضو شورای شهر تهران افزود: شاید در حال حاضر دسترسی به سطح استانداردهای بین المللی وجود نداشته باشد، اما از وزارت بهداشت انتظار همکاری بیشتری وجود دارد تا برای دستیابی مراکز و کمپ های ترک اعتیاد به استانداردهای ملی در فاز اول فرصت چندمرحله ای تعریف کند تا مراکز و کمپ ها با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت به این استانداردها دست یابند.

وی از اقدامات سازمان‌‌های مرتبط در حوزه اعتیاد و افراد کارتن خواب از جمله ناجا, قوه قضائیه، وزارت بهداشت، وزارت کشور، سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران تشکر کرد.

حافظی همچنین در این جلسه درباره تخصیص اعتبار برای احداث و تجهیز بوستان یاس نیز گفت: مبلغ ۹۸ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته است. منطقه ۴ شهرداری جزئیات سهم ۳۰ میلیارد تومانی خود را به شورا ارائه کرده است ولی هنوز از جزئیات هزینه های مرتبط با سازمان پارکها و فضای سبز و منطقه یک اطلاعی در دست نیست.

 وی با بیان اینکه برای تامین ۹۸ میلیارد تومان اعتبار مورد درخواست شهرداری باید مشخص شود از چه کدپروژه ای و چه مبلغی برداشت می شود، تاکید کرد: نباید اتفاق انتهای سال ۹۲ در بخش مترو تکرار شود یعنی با مصوبه شورا که برای جابجایی در ردیف مترو صادر شده بود به جای اینکه شهرداری منابعی به مترو ترزیق کند چند صد میلیارد تومان از منابع مترو صرف پروژه های دیگر شود.

 

 

مسجد جامعی:توجه به سلامت و جابجایی مسافران در اولویت برنامه های سال آینده اربعین باشد 

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران که در سفر بازگشت از مراسم اربعین حسینی به دلیل بیماری به بیمارستان منتقل شده بود در اولین جلسه شورا بعد از بهبودی ضمن تقدیر از زحمات هلال احمر، وزارت راه، مسکن و شهرسازی، اداره گذرنامه، وزارت کشور و استانداری های خوزستان و ایلام و به ویژه شهرداری تهران در ایام اربعین اظهار داشت: در شرایط کنونی که همه در فضای معنوی و تجربه نزدیک بازگشت از سفر کربلا قرار دارند بهترین فرصت است تا خط مشی سال آینده برای خدمات رسانی طرح ریزی شود.

وی افزود: در اولین گام شهرداری و سایر سازمان هایی که خدماتی را ارائه کردند گزارش هایشان را ارائه دهند تا ضمن ارزیابی آنها بتوانیم برای سال های آتی با برنامه ریزی بهتر و مشخص تری به زائران کشورمان در داخل و خارج از مرزها خدمات لازم را ارائه دهیم.

مسجد جامعی در پایان افزود: طرح این موضوعات و بررسی راه کارهای مناسب با هماهنگی و نشست های مشترک با دست اندر کاران در این مراسم نتیجه بخش خواهد بود.

مسجد جامعی در ادامه از تمامی بزرگان و شخصیت های مذهبی ، سیاسی، فرهنگی، هنری، رسانه ای و نیز شهردار و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر و به ویژه نمایندگان بیوتات آیات عظام نجف در قم و سایر مراجع گرانقدر آقایان سیستانی، فیاض، گلپایگانی، وحید و علوی که جویای حالشان بوده و برای بهبود وضعیت و سلامتشان دعا کردند ابراز قدرانی و تشکر کرد.

 

 

اسناد ۱۲.۵ درصد سهام شهرداری تهران در تله کابین توچال موجود است 

محمد حقانی در تشریح پاسخ مجموعه فرهنگی، تفریحی تله کابین توچال به تذکر سه هفته پیشینش مبنی بر اینکه تله کابین توچال مستهلک و فرسوده و نیز شهرداری تهران در این مجموعه سهام دار است گفت: در این نامه عنوان شده است که بنده بر اساس چه مستنداتی به سهام دار بودن شهرداری تهران اشاره داشته ام و همچنین اطلاعات فنی و تخصصی من به چه میزان است که در مورد مستهلک بودن و غیر استاندارد بودن دستگاههای موجود اظهار نظر کرده ام. در بخش دیگر نیز اظهار داشته اند با چه استدلالی عنوان شده است که ظرفیت خطوط ۲ هزار نفر است. 

محمد حقانی در ادامه بیان داشت: در مجموعه پارک ارم نیز مسئولان مدعی بودند تجهیزات استاندارد است اما آن اتفاقات افتاد.
وی افزود: ما مسئولان و نمایندگان مردم اگر قضاوت می کنیم و تذکر می دهیم در جهت هوشیار کردن دستگاههای مسئول است.

حقانی در ادامه با اشاره به آمار موجود در مورد میزان ظرفیت و زمان تردد تله کابین ها اظهار داشت: مستندات مشخص می کند که در هر ۷۰ ثاینه یک دستگاه حرکت می کند بنابراین با تعداد دستگاهها مشخص است که در هر ۸ ساعت کاری چه میزان جابجایی صورت خواهد گرفت. بنابراین امار ۲ هزار نفری دور از واقعیت نیست.

وی در بخش دیگر اظهاراتش افزود: در مورد سهام دار بودن شهرداری تهران در این مجموعه باید گفت که اسناد ۱۲.۵ درصد سهام شهرداری تهران در این مجموعه وجود دارد این در حالی است که پای برخی از این اسناد امضای خودش به عنوان معاون خدمات شهری وقت موجود است. 

حقانی خواستار رسیدگی به این موضوع ازسوی هیات ریسه شورا و بخش حقوقی شهرداری تهران شد. 

علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در خصوص ارائه رای های صادر شده در مناطق طبق تبصره ۴ ماده ۷ کمیسیون باغات به قوه قضاییه شد اظهار داشت: متاسفانه در بحث باغات و کمیسیون ماده ۷ رای های صادر شده طبق تبصره ۴ پیش از آنکه سیر قانونی شدنشان طی شود توسط سازمان پارکها به مراجع قضایی ارسال می شود که این خود مشکلاتی را برای مالکین ایجاد کرده است. 

صابری خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا